کد خبر: ۹۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 03
شفا آنلاین>سلامت>پس از اعلام سازمان بهداشت جهانی برای برقراری وضعیت فوق العاده برای پیشگیری از شیوع ویروس زیکا، وزارت بهداشت ژاپن از تشدید تدابیر بهداشتی برای مقابله با این ویروس خبر داد.

 به گزارش شفا آنلاین، در نشست کابینه دولت ژاپن بر لزوم گزارش سریع به مراکز درمانی در صورت مشاهده این ویروس تاکید شد.
وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که نظارت بر ایستگاه های قرنطینه در پایانه های فرودگاه ها را افزایش خواهد داد.
«یاسوهیسا شیوزاکی» وزیر بهداشت ژاپن در این باره اظهار داشت: ما از شهروندان و به خصوص زنان باردار می خواهیم که از سفر به مناطق شیوع این بیماری، خودداری کنند.
دولت ژاپن از هم اکنون پخش اعلامیه و نصب پوستر در فرودگاه های ژاپن و هشدار به شهروندان را آغاز کرده است.
توکیو از دستگاه های سنجش حرارت بدن برای تشخیص این ویروس در مسافرانی که از کشورهای آمریکایی لاتین و سایر کشورها وارد ژاپن می شوند، استفاده می کند.
تا کنون هیچ مورد ابتلا به ویروس زیکا در ژاپن گزارش نشده است. با این حال سه نفر در سال 2013 و یک نفر در سال 2014 پس از بازگشت به ژاپن، ناقل این ویروس شناخته شدند.
از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز گزارش کرد که در تایلند نیز اولین مورد ابتلا به این ویروس در سال جدید میلادی گزارش شده است.
تایلند به طور میانگین با داشتن سالانه پنج مورد گزارش ابتلا به ویروس زیکا از سال 2012، رکورد بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس در جنوب شرق آسیا را داشته است.
پیش از این، مالزی و سنگاپور در همسایگی این کشور اعلام کرده بودند که در صورت ورود ویروس زیکا به کشورهایشان، آن ها در معرض ریسک بالای شیوع این ویروس قرار دارند.
ابتلای زنان باردار به ویروس زیکا، باعث ایجاد میکروسفالی در جنین می شود. میکروسفالی به حالتی گفته می شود که نوزاد با سر بسیار کوچک و مغز رشد نکرده به دنیا می آید.
تا کنون هیچ درمانی برای این ویروس یافت نشده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: