کد خبر: ۹۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 01
شفا آنلاین>اجتماعی>رسوم عجيب ازدواج در جهان
به گزارش شفا آنلاین،
اندونزى

در اندونزی، عروس دندانهایش را سیاه می کند و برای اثبات اینکه در طول زندگی اش به همسرش خدمت می کند در طول مراسم ازدواج، پاهای داماد را می شوید. همچنین در هنگام رفتن عروس به خانه داماد، پاهای عروس نباید زمین را لمس کند. بنابراین به ناچار هرچقدر هم که مسافت دور باشد، عروس باید تا منزل داماد بر روی شانه های پدر و مادرش حمل شود.



آمازون

هفت شب مانده به مراسم ازدواج، داماد تعداد زیادی از مرغهای روستا را دزدیده و آنها را سر می برد. سپس مرغها را پخته و سرهایشان را می خورد و پای مرغها را روی تختخواب عروس می اندازد.

بورونئی

اما در بورنئی عروس و داماد تا 3 روز پس از ازدواجشان نباید حمام بروند. بنا به باور آنها این سنت راز موفقیت ازدواج آنهاست. به خاطر تحقق این هدف، عروس و داماد تحت نظارت شدید افراد خانواده قرار می گیرند.

اسکیموها

از جمله آداب و رسوم اسکیموها در مراسم ازدواج این است که داماد اقدام به بوییدن بوی عطر عروس کند اگر از بوی عطر عروس خوشش آمد ازدواج می کند در غیر این صورت پا به فرار می گذارد.

چین

قوم "تویجا" در مرکز چین سنت ویژه ای در زمینه ازدواج دارند. در هنگام اعلام موعد ازدواج باید عروس و داماد طی 10 روز، هر روز به مدت 3 ساعت تمام گریه کنند و در روز آخر، پدر و مادر، خواهران، دوستان و نزدیکان آنها نیز باید همراه عروس و داماد گریه کنند.  طی این روزها عروس و داماد ترانه های متنوع غمگینی را با نام "ترانه های گریه آور ازدواج" سر می دهند.




اسکاتلند

در برخی روستاهای اسکاتلند، پیش از شروع مراسم عروسی، عروس و داماد را سیاهپوش کرده و انواع زباله های متعفن و بدبو نظیر تخم مرغ گندیده و اعضای داخل شکم ماهی را روی سر آن دو خالی می کنند.
سپس عروس و داماد با همین وضع در شهر گشته و راهی محل آماده شده برای مراسم می شوند. در اصل این کار برای حفظ زوج جوان از چشم زخم، انجام می شود.






نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: