کد خبر: ۹۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 31
عضو هیئت‌مدیره سندیکای صنایع دارویی بیان کرد:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>عضو هیئت‌مدیره سندیکای صنایع دارویی گفت: حمایت از تولید بومی زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای داخلی را فراهم می‌کند. اگر سرمایه‌گذاری مناسبی درزمینه تولید ملی انجام شود آنگاه می‌توانیم بازارهای دارویی دنیا را نیز در دست بگیریم.

به گزارش شفاآنلاین : علی منتصری  گفت: متأسفانه افرادی که به دنبال واردات دارویی هستند با ایجاد جوهای ساختگی تلاش می‌کنند در صنعت تولید داروی کشور اختلال ایجاد کنند.

 وی ادامه داد: هر کشوری باید از تولیدات ملی خود حمایت کند در غیر این صورت تحت‌فشار قرار می‌گیرد، ما هم باید با حمایت از تولید بومی زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای داخلی را فراهم کنیم. اگر سرمایه‌گذاری مناسبی درزمینه تولید ملی انجام شود آنگاه می‌توانیم بازارهای دارویی دنیا را نیز در دست بگیریم.

 وی افزود: صادرات دارو تخصص و تجربه لازم را می‌خواهد که باید خود را در این زمینه تقویت کنیم، تلاش ما راه‌اندازی سامانه ثبت سفارش‌های الکترونیکی است که زمینه را برای تحول در سیستم صنایع دارویی کشور ایجاد می‌کند.

منتصری در رابطه با طرح شناسه اصالت دارو گفت: این طرح بین‌المللی و تأییدشده است و آینده نظام سلامت به اجرای درست آن بستگی دارد به همین دلیل تمامی هزینه‌های آن بجا و لازمه بهبود و توسعه صنعت داروسازی است و باید از آن حمایت شود.

 عضو هیئت‌مدیره سندیکا صنایع دارویی در پایان خاطرنشان کرد: این طرح مزایای بسیاری دارد که مبارزه با قاچاق دارو یکی از دست‌‌آوردهای آن است همچنین برای رسیدن به یک چرخه نظارتی دقیق لازم است مواد اولیه از زمان تولید تا مصرف به‌طور کامل شناسایی شوند.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: