کد خبر: ۹۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 30
شفا آنلاین>سلامت> مشاور وزیر ومدیرکل دفتربازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بااجرای طرح تحول سلامت و ارتقا سطح بهداشت درجامعه، نیازکشور به تخت های بیمارستانی و پزشک تا 10 سال آینده کاهش خواهد یافت.

به گزارش شفا آنلاین،سیدسجاد رضوی روز شنبه در آیین رونمایی از برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در مناطق شهری و حاشیه نشین همزمان با 17 استان کشور در زنجان افزود:خدمات بهداشتی درمانی به لحاظ کمی و کیفی به خوبی در دست انجام است ولی رضایت بخش نیست و در برخی از شاخص ها همچون جلوگیری از مرگ و میر مادران و کودکان و ارتقا امید به زندگی با کیفیت ترین و مطلوب ترین خدمات در حوزه بهداشتی ارائه می شود.
وی یادآورشد: متاسفانه خدماتی که در حوزه بهداشت به مردم ارائه می شود نتایج آن در همان لحظه مشاهده نیست و این نتیجه بعد از 10 تا 15 سال با کاهش هزینه های درمانی، ارتقا امید به زندگی، کاهش نیاز به تخت های بیمارستانی و پزشک، کاهش میزان مرگ و میر، ارتقا بهداشت دهان و دندان و تغذیه مناسب مشاهده می شود.
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید با برنامه ریزی، تعداد خانواده های عاری از هرگونه بیماری و خانواده های ایرانی شاداب افزایش و با فراهم شدن بسترهای لازم برای زندگی پربار و با کیفیت، تولید توسعه و رضایت مندی ارتقا یابد.
رضوی خاطرنشان کرد: 25 تا 30 درصد مردم دارای مشکلات روحی و روانی هستند و در این زمینه نیاز به روانشناس داریم و مراکز بهداشتی خدمات اولیه در این خصوص را به مردم ارائه می دهند و با ارائه این خدمات تصادفات و نزاع سیر نزولی و استحکام خانواده ها نیز ارتقا خواهد یافت.
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای بهره مندی ساکنان حاشیه شهرها در گذشته بیمارستان، خانه های بهداشتی و درمانی و امکانات رفاهی و خدماتی دیده نشده بود که درزمان حاضر 10 میلیون نفر در این بخش از شهرها زندگی می کنند.
رضوی اظهارکرد: در دولت تدبیر و امید با تدابیر وزیر بهداشت و درمان باید نگاه ویژه ای به ساکنان حاشیه شهرها داشته باشیم چرا که با نادیده گرفتن این مساله مشکلات در حوزه شهرها بیشتر خواهد شد.
وی از ایجاد پایگاه های بهداشتی در حاشیه شهرها خبرداد و تاکید کرد: نیروهای بهداشتی در این پایگاه ها فعال هستند و ساکنان این مناطق می توانند پیگیر رفع مشکلات بهداشتی و روحی روانی از این پایگاه ها باشند.
مشاور وزیر و مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایجاد پایگاه های بهداشتی در حاشیه شهرها می تواند در سازمان بهداشت جهانی به عنوان نمونه منطقه باشد و با تامین مسائل بهداشتی و سلامت در این مناطق سایر مشکلات نیز مرتفع می شود.
رضوی یادآورشد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان دارای عملکرد خوب و قابل توجهی در حوزه بهداشت و درمان است و این عملکرد با تلاش همه مسئولان این استان محقق شده است.
وی اظهارکرد: یکی از دلایل موفقیت استان زنجان در حوزه بهداشتی و درمانی کاهش مراجعه بیماران این استان به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی تهران است.
در آستانه فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دو هزار و 875 مرکز و پایگاه سلامت روز شنبه به طور همزمان در سراسر کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.
همزمان با این طرح هشت مرکز سلامت جدید در استان زنجان به بهره برداری رسید که از این تعداد مراکز سه مرکز در زنجان، دو مرکز ابهر، یک مرکز خرمدره و دو مرکز دیگر نیز در خدابنده قرار دارد که با افتتاح این مراکز پوشش جمعیت شهری این استان کامل خواهد شد.ایرنا
برچسب ها: سلامت ، حوزه ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: