کد خبر: ۹۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 31
شفا آنلاین>سلامت>یک مطالعه جدید حاکی از آن است که میزان سرطان روده بزرگ در میان مردان و زنان زیر پنجاه سال، سنی که دستورالعمل‌ها بررسی سرطان را در آن پیشنهاد می‌کنند، رو به افزایش است.
به گزارش شفا آنلاین،یک نفر از هر هفت نفر بیمار مبتلا به سرطان روده بزرگ زیر پنجاه سال است. محققان گزارش می‌دهند این احتمال وجود دارد که بیماران جوان‌تر در مراحل پیشرفته‌تر بیماری قرار داشته باشند.

       سامانتا هندرن، استادیار جراحی در دانشگاه میشیگان می‌گوید: «سرطان روده بزرگ به طور معمول به عنوان بیماری افراد مسن شناخته می‌شود. این مطالعه یک بیدارباش به جامعه پزشکی است که نشان می‌دهد افراد به نسبت زیادی از مبتلایان به سرطان روده بزرگ زیر 50 سال هستند.» او در ادامه می‌گوید با این حال هنوز برای اعلام تغییر در دستورالعمل‌ها یا واکنش به آن زود است. در این تحلیل مشخص شد، سرطان روده بزرگ میان بیماران جوان، اغلب در مراحل پیشرفته تشخیص داده می‌شود ؛ به این معنا که بیماری، غدد لنفاوی یا اندام‌های دیگر را در برگرفته است.

 هندرن توضیح می‌دهد این وضعیت تا حدی به این علت است که بیماری آن‌ها پس از بروز نشانه‌های بیماری همچون کم‌خونی، خونریزی روده یا انسداد روده بزرگ تشخیص داده می‌شود. برای انجام این مطالعه هندرن و همکارانش اطلاعات نزدیک به 260 هزار بیماری را که سرطان روده بزرگ در فاصله سال‌های 1998 تا 2011 در آن‌ها تشخیص داده شده بود، بررسی کردند.

نزدیک به 15 درصد این بیماران جوان‌تر از 50 سال هستند. محققان دریافتند که این بیماران به احتمال زیاد مبتلا به سرطان پیشرفته و به احتمال زیاد بیشتر از سایر بیماران، مسن‌تر جراحی شده بودند (72 درصد در مقابل درصد). پرتو درمانی نیز اغلب در بیماران جوان‌تر، بیشتر از افراد مسن (53 درصد در مقابل 48 درصد) استفاده شده بود. بیماران جوان‌تر، با اینکه بیماری‌شان در مراحل پیشرفته‌تر تشخیص داده می‌شد، بدون عود بیماری کمی بیشتر عمر کردند. حدود 68 درصد بیماران زیر 50 سال برای پنج سال زنده ماندند، و در میان بیماران بالای 50 سال این میزان 67 درصد بود.

       هندرن در ادامه می‌گوید: «به نظر می‌رسد سن بیماران جوان به ‌آنان کمک می‌کند بهتر درمان شوند و نجات بیابند.»سپید
 HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: