کد خبر: ۹۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 28
شفا آنلاین>سلامت>رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با بیان اینکه 20 نوع سرطان در جهان شناخته شده است گفت : 25 درصد آن مربوط به اضافه وزن، کم تحرکی و چاقی است .
به گزارش شفا آنلاین، رضا قرخانلو روز پنچشنبه در آیین آغاز به کار نخستین همایش ورزش و سرطان در پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران افزود: ورزش می تواند در مقابله با درمان و پیش گیری سرطان تاثیر گذار باشد.

وی اظهار: داشت در این همایش دو روزه بخشهایی از حوزه های ورزشی، پزشکی و دیگر حوزه گرد هم جمع می شوند تا ابعاد مختلف موضوع را پیگیری کنند .
قرخانلو علت برگزاری این همایش در جزیره کیش را علاوه بر زیبایی ها ، پژوهش های انجام شده توسط هیات علمی دانشگاه عنوان کرد و گفت: برگزاری این همایش ها سبب تقویت قطب سرطان و ورزش در جزیره است و کیش می تواند یکی از قطب های که موضوع سرطان و ورزش را پیگیری می کند، باشد .
وی افزود: ابعاد علمی ،مدیریتی ، برنامه ریزی وتعادل انرژی و چاقی در سرطان با رویکرد فعالیت بدنی و ورزش، مبتلاین به سرطان و ورزش پس از جراحی ، دیگر موضوعات ارائه شده در این همایش است .
رئیس پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی نیز در این همایش با بیان اینکه آمار سرطان در همه دنیا رو به افزایش است گفت: در کشورنیز شرایط ورزشی خوبی وجود ندارد و آمارها همچنان رو به افزایش است .
کیوان مجید زاده با تاکید بر اینکه وضعیت ورزش در کشور نسبت به کشورهای توسعه یافته متفاوت است اظهار داشت : در ارتباط میان فعالیت بدنی با سرطان اثربخشی جدی وجود دارد که باید پیگیری شود.
وی گفت: انچه در این موضوع مهم است تشویق مردم ، ایجاد شرایط و اماده بودن زیرساختها است برای فعالیت بدنی است .
مجید زاده افزود: برگزاری این هماش جدا از جنبه های علمی به جنبه های سیاستگذاری و جهت گیری مناسب نیز توجه کرده است .
دبیر علمی همایش ورزش و سرطان نیز هدف از برگزاری این همایش را مطرح کردن پتانسیل های موجود در جامعه عنوان کرد و گفت: نخستین همایش به عنوان برنامه ریزی فنی برای حرکت های بعدی در اینده است.
سهپر حقیقت به موضوعات این همایش اشاره کرد و گفت: مبانی بیولوژی و مباحث علوم پایه در زمینه ورزش و سرطان ، ارتباط علوم پایه و ورزش و بالینی، جنبه های پراکندگی در بیماری های خاص و موضوعات ورزشی و همچنین سیاستگذاری ورزش و سرطان است.
وی با تاکید بر اینکه در پایان این همایش به جمع بندی های خوبی برسیم افزود: راه کارهای ارائه شده در این همایش می تواند در سطح کشور و منطقه موثر باشد.
وی گفت در این همایش 65 مقاله پذیرش شده که از این تعداد 20 مقاله در سخنرانی ارائه می شود و 38 مقاله بصورت پوستر آماده شده است.
حقیقت افزود: از مقاله های رسیده 40 مقاله مربوط به کارآزمایی های بالینی بوده که در حوزه ورزش و سرطان انجام شده که بسیار ارزشمند است .
همایش دو روزه ورزش و سرطان با همت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ،پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی و مرکز تحقیقات سرطان انستیتو کانسر ایران با هدف تبادل آخرین دستاوردهای بنیادی، توسعه ای و کاربردی، در حوزه ورزش و سرطان، در راستای تأمین نیازهای جامعه و آگاهی بخشی به مردم در پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران برگزار شد .ایرنا

برچسب ها: سرطان ، پردیس ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: