کد خبر: ۹۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 27
شفا آنلاین>سلامت>مشاور اقتصادی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: 60 شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در ساخت بیمارستان در کشور درخواست داده اند و سرمایه گذاری دو شرکت کره ای و یک شرکت ایتالیایی قطعی شده است.

به گزارش شفا آنلاین،ابراهیم رئیسیون افزود: بعد از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها تاکنون بیش از 60 شرکت خارجی از کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی، چین، ایتالیا و فرانسه برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت ایران به خصوص بیمارستان سازی درخواست داده اند و قرارداد ساخت چهار بیمارستان تاکنون بسته شده است.
وی اضافه کرد: شرکت سامسونگ قرار است یک بیمارستان بزرگ هزار تختخوابی در تهران بسازد، همچنین با شرکت پسینا از ایتالیا نیز قرارداد ساخت یک بیمارستان بزرگ هزار تختخوابی در شرق تهران و دو بیمارستان 500 تختخوابی در رشت و نیشابور بسته شده است.
رئیسیون گفت: مذاکره با شرکت دوو کره جنوبی نیز برای ساخت بیمارستان مراحل نهایی را طی می کند و به زودی قرارداد ساخت بیمارستان با این شرکت نیز بسته می شود.
مشاور وزیر بهداشت گفت: عمده علاقه شرکتهای خارجی برای ورود به بازار سلامت ایران برای ساخت بیمارستان و تحویل آن است که به صورت ورود سرمایه و فاینانس، ساخت و تجهیز بیمارستان و تحویل آن به دولت انجام می شود.
وی افزود: دولت به صورت اقساط و طی یک دوره مثلا پنجساله سرمایه این شرکتها را بازپرداخت می کند و عمدتا بهره برداری از این بیمارستانها به عهده شرکت سازننده خارجی نیست.
وی گفت: علاقه وزارت بهداشت این است که شرکتهای خارجی کار بهره برداری و ارائه خدمات پزشکی را نیز به عهده بگیرند اما تاکنون بیشتر شرکتهای خارجی تمایلی برای تقبل کار بهره برداری و ارائه خدمات نشان نداده اند و بیشتر مایلند، بیمارستان بسازند و تحویل دهند.
رئیسیون افزود: حجم درخواست 60 شرکت خارجی بسیار زیاد است و تاکنون با 15 شرکت سرمایه گذار خارجی برای همکاری در ساخت مراکز درمانی مذاکره شده است.
مشاور وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که حجم آورده اقتصادی شرکتهای خارجی به کشور چقدر پیش بینی می شود، گفت: هنوز میزان دقیق سرمایه گذاری شرکتهای خارجی را در بخش سلامت کشور نمی توان به درستی اعلام کرد.
وی گفت: بعد از اینکه شرکتهای خارجی بیمارستانهای مورد نظر را تحویل دادند، وزارت بهداشت از طریق قرارداد خرید خدمت با بخش خصوصی داخلی، کار بهره برداری این مراکز را به سرانجام می رساند.
به گفته مشاور اقتصادی وزیر بهداشت فراخوان سرمایه گذاران خارجی در حوزه سلامت اردیبهشت 95 برگزار می شود.
سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در سفر چهار روزه خود به ایتالیا و فرانسه، از شروع یک فصل جدید در همکاری های بین المللی ایران در حوزه های مختلف از جمله حوزه بهداشت و درمان خبر داد.
وی پس از دیدار با خانم لورنزین وزیر بهداشت ایتالیا گفت: بی شک نیازمند بهره گیری از تجربیات بین المللی به ویژه در حوزه سلامت هستیم و امیدوارم در فضای جدید تعامل با دنیا تجربیات ارزشمند ایتالیا و سایر کشورهای پیشرفته در حوزه بهداشت و درمان به ایران نیز منتقل شود و بتوانیم به ارائه خدماتی که شایسته ملت شریف ایران باشد، موفق شویم.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: