کد خبر: ۹۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 28
شفا آنلاین>سلامت>سازمان غذا و داروی آمریکا، اخیرا انسولین انسانی تزریقی هومولین آر 500واحدی با نام کویکپن(KwikPen) را به عنوان وسیله از پیش آماده تزریق شده حاوی هومولین آر U500 (شکل با غلظت بالای انسولین)، مورد تایید قرار داده است.
به گزارش شفا آنلاین،هومولین آر U500، تنها انسولین مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکاست که 5 برابر بیشتر از انسولین 100 واحدی استاندارد، غلظت دارد. این انسولین، برای درمان غلظت گلوکز بالای خون در بیمارانی که به دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 مبتلایند و به بیش از 200 واحد انسولین در روز نیازمند هستند، تجویز خواهد شد. اثربخشی و ایمنی انسولین آر500 واحدی، در ترکیب با سایر انسولین‌ها یا انواع منتقل شده توسط پمپ اینفیوژن انسولین، هنوز به اثبات نرسیده است.

 دکتر جفری جکسون، کارشناس بخش دیابت شرکت لیلی می‌گوید: «مبتلایان به دیابت و موارد مقاومت شدید به انسولین که به سختی به اثرات انسولین سنتی پاسخ می‌دهند، ممکن است به دوزاژ به مراتب بالاتری از انسولین، مثلا بیش از 200 واحد در روز نیاز داشته باشند تا گلوکز خونشان در سطح مطلوب کنترل شود.

برای این بیماران، کویکپن 500واحدی، به عنوان آلترناتیو درمانی برای انتقال دوز بالاتری از انسولین وارد بازار خواهد شد. همچنین، این شکل از دارو به بی‌نیازی از اشکال سنتی انسولین، یعنی ویال و سرنگ‌های قدیمی خواهد انجامید؛ که از نظر برخی از بیماران، پیشرفتی در عرصه درمان دیابت است.»

       تاکنون، هومولین آر 500 واحدی فقط به شکل ویال موجود بود که با یک سرنگ انسولین 100 واحدی یا یک سرنگ والومتریک(توبرکولین)، آماده تزریق می‌شد. هرچند که هر قلم کویکپن 500واحدی، 1500 واحد انسولین دارد(مقدار موجود در 5 قلم انسولین 100 واحدی)، حجمش همان اندازه است. قلم انسولین 500 واحدی هومولین آر، بدنه‌ای با رنگ منحصر به‌فرد دارد تا به راحتی از سایر انواع قلم انسولین قابل افتراق باشد. استفاده از قلم انسولین 500 واحدی هومولین آر طی اپیزودهای ‌هایپوگلیسمی و نیز در بیماران با سابقه واکنش‌های بیش حساسیتی به هومولین آر، ممنوع است.

 ‌هایپوگلیسمی، شایع ترین عارضه ناخواسته مرتبط با تمام انواع انسولین، از جمله انسولین 500 واحدی هومولین آر است. دکتر جکسون می‌افزاید: «ورود این محصول به بازارهای مصرف، گزینه درمانی منحصر به‌فردی در اختیار مبتلایان به دیابت مقاوم به انسولین قرار می‌دهد تا بتوانند با تزریق حجمی 80درصد کمتر از حجم انسولین‌های معمول، سطح قندخون خود را کنترل کنند.»PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: