کد خبر: ۹۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 26
شفا آنلاین>سلامت>روش جدید جراحی کشیدن صورت در افراد میان سال و مسن روشی ساده‌تر و با عوارض کمتر است. این روش نتیجه تجربیات شخصی من نیز هست.
در این روش قبل از اینکه برشی ایجاد کنیم، مقداری از اضافات پوست، عضله و بافت‌های زیرپوست را که قابل برداشتن است با معاینه مشخص و علامت‌گذاری کرده و بر می‌داریم. با این کار قسمت اعظم کار جراحی صورت در همان ساعت ابتدایی انجام می‌شود و این کار می‌تواند، یک تا یک ساعت و نیم از طول عمل بکاهد. این روش هم برای جراح و هم برای آموزش‌گیرنده ساده‌تر است.

 من به عنوان استاد همین کار را در دانشگاه تدریس می‌کنم و طبیعتا هرچه جراحان پلاستیک جوان با روش‌های آسان‌تر و زود بازده‌تر سروکار پیدا کنند، دردسر‌های کمتری خواهند داشت و کمتر هم خسته خواهند شد. در این روش جراحی کشیدن پوست صورت، در همان یک ساعت اول، قسمت اعظم کار انجام می‌شود و ترس جراح پلاستیک جوان را هم از انجام جراحی‌های کشیدن پوست صورت کم می‌کند. به نفع بیمار هم هست چون بیمار در این روش جراحی، خون کمتری از دست می‌دهد و به علت اینکه جراح دید بهتری در ضمن عمل پیدا می‌کند و منطقه عمل را بهتر می‌بیند، خونریزی و صدمه به عصب صورت، کمتر می‌شود.

در این روشی که ما ارائه کردیم در طی 10 سال به لطف خداوند هیچ مورد خونریزی، صدمه به عصب یا مشکلات پوستی هم پیدا نکرده ایم، در نتیجه می‌توان این روش را به دانش آموختگان رشته جراحی پلاستیک در کشیدن صورت ارائه کرد. طبیعتا انسان کمالگرا و زیبایی طلب بوده و زیبایی‌طلبی فطری است. هر شخصی مایل است، ظاهری و به ویژه صورتی مطلوب داشته باشد، چون صورت، شخصیت او را پیش از آنکه سخنی بگوید، آشکار می‌کند. کشیدن پوست صورت را که به قسمت کناری ابرو تا زیر چانه مربوط می‌شود، معمولا افراد بالای 45 سال انجام می‌دهند.

       به ندرت افراد زیر 45 سال نیاز به کشش صورت دارند، مگر اینکه صدمه‌ای به صورت وارد شده باشد یا از نظر ژنتیکی پوست خوبی نداشته‌ باشند یا کار‌های طاقت فرسا انجام داده باشند. این افراد طبیعتا زودتر از معمول با چین و چروک‌های صورت روبه‌رو می‌شوند. اما آن افراد استثنا هستند. بهترین سن برای انجام عمل‌های کشیدن پوست صورت 45 تا 70 سال است.

عبدالجلیل کلانتر هرمزی فوق تخصص جراحی پلاستیک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: