کد خبر: ۹۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 26
شفا آنلاین>سلامت>سیدرضا رفیع، دبیر علمی نهمین کنگره بین‌المللی جراحان پلاستیک و زیبایی می‌گوید تقاضا برای انجام عمل‌های زیبایی نه تنها در ایران بلکه در جهان در حال افزایش بوده و نسبت حجم جراحی پلاستیک به جمعیت در کشور ما مشابه اکثر کشور‌های جهان است.
 هدف از برگزاری کنگره جراحان پلاستیک و زیبایی چیست؟
    به گزارش شفا آنلاین،   این کنگره توسط انجمن جراحان پلاستیک ایران به صورت سالیانه برگزار می‌شود. هدف از این کنگره افزایش سطح علمی و ارتقای جراحی پلاستیک است. همچنین مبادله اطلاعات با جراحان پلاستیک در جهان نیز در این کنگره مورد توجه قرار گرفته است. محور این کنگره جراحی زیبایی در تمامی نقاط بدن است، مانند بینی، صورت، پستان، شکم، پا و...

ارزیابی شما از جراحی زیبایی در ایران چیست؟
       جراحی زیبایی در ایران بسیار پر تقاضا است. حجم متقاضیانی که برای دریافت این خدمات به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، بسیار زیاد است، در نتیجه ما باید سطح کیفی خود را بالا نگه‌داریم تا بتوانیم خدمات خوبی را به این متقاضیان ارائه کنیم.

تقاضا برای جراحی زیبایی در ایران را نسبت به دیگر کشورهای جهان چگونه می‌بینید؟
       در حال حاضر در بسیاری از کشورها مراجعه برای انجام جراحی زیبایی بسیار زیاد است. حتی یکی از مقالاتی که تراکم جراحی‌های زیبایی در جهان را ارائه می‌کرد، نشان می‌داد، در ایران نسبت جمعیت به میزان عمل‌هایی که انجام می‌شود، مانند بسیاری دیگر از کشور‌های جهان همچون برزیل و...است.

افرادی که قصد عمل جراحی زیبایی دارند، باید برای مراجعه به متخصص، چه مسائلی را مورد توجه داشته باشند؟
       متاسفانه افرادی که در این زمینه تخصص ندارند، وارد این حوزه از پزشکی می‌شوند. کاری ابتدایی را یادگرفته یا نگرفته روی مردم پیاده می‌کنند، بدون اینکه مدرک یا پروانه‌ای از نظام پزشکی داشته باشند. مردم باید سطح آگاهی خود را در زمینه جراحی پلاستیک بالا ببرند. این سطح آگاهی نیز با مراجعه به پزشکان متخصص افزایش پیدا می‌کند. انجمن جراحی پلاستیک ایران نیز سایت‌هایی دارد که مردم با مراجعه به آن می‌توانند سطح آگاهی خود را در زمینه جراحی پلاستیک بالا ببرند و پس از آن پزشک خود را به درستی انتخاب کنند.

جراحی پلاستیک زیبایی چه پیشرفت‌هایی داشته است؟
       جراحی پلاستیک، حوزه‌ای وسیع است و شامل جراحی پلاستیک زیبایی و ترمیمی می‌شود. مانند اعمال جراحی فک، صورت، شکستگی استخوان‌ها و سرطان‌ها و با بسیاری از رشته‌های پزشکی تداخل دارد. در سال‌های جنگ که مردم کمتر به دنبال جراحی زیبایی بودند، برای مجروحان ما بسیار مفید بود و بسیاری از عمل‌های جراحی ما در آن دوره انجام شد که هنوز هم ادامه دارد و بسیاری از متخصصان ما در آن زمان تجربه‌های مهمی کسب کردند. در حال حاضر آن شرایط کمتر شده است و تقاضا برای جراحی پلاستیک از جراحی ترمیمی به سمت جراحی زیبایی تغییر پیدا کرده است.

جراحان پلاستیک به افرادی که دچار تروما شده‌اند، می‌توانند چه خدماتی را ارائه کنند؟
       خط اول درمان برای تمامی تروماها جراحان عمومی و ارتوپدهای ما هستند. اما اگر خط اول درمان نتواند بیمار را به طور کامل درمان کند، ما برای برخی از اعمالی که نیاز دارند به کمک آنها می‌رویم. برای مثال موتورسواری که تصادف می‌کند و دچار شکستگی پا می‌شود و قوزک پایش از بین می‌رود.

 در آن شرایط پزشک ارتوپد نمی‌تواند آن قوزک را ترمیم کند و از جراح ترمیمی کمک می‌گیرد که بتواند برای استخوان‌ها پوششی ایجاد کند. بیشتر تروما‌هایی که نیاز به جراحی ترمیمی نیز پیدا می‌کنند، مربوط به صورت، بینی، دست و پا هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: