کد خبر: ۹۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 26
شفا آنلاین>سلامت>آیا برای شما هم پیش آمده زمانی که منتظر اتوبوس هستید، دچار تهوع شوید یا در زمان خرید کردن، ناگهان سردرد شدیدی را تحمل کنید؟
به گزارش شفا آنلاین،  البته توجیهات زیادی برای این رخدادها وجود دارد، اما نتایج یک مطالعه جدید پیشنهاد می‌کند یکی از دلایل آن می‌تواند اولتراسوندهای موجود در هوا باشد.

 محققان این مطالعه معتقدند جمعیت عمومی آگاهی ندارند که در مواجهه با صداهای با فرکانس‌ بسیار بالا و اولتراسوند در سطوحی بیشتر از آنچه گایدلاین‌ها توصیه می‌کنند، قرار دارند. این گونه مواجهه‌ها می‌تواند افراد را در معرض خطر قرار دهد و باعث سردرد، تهوع، سرگیجه، میگرن و وزوز گوش شود.

 این علامت‌ها، اغلب در محیط‌های کاری و میان کارگران که از طریق مثلا حفاری یا دستگاه‌های نظافت صنعتی، با صداهای با فرکانس بالا سروکار دارند، دیده می‌شود. گایدلاین‌ها کنونی پیشنهاد می‌کنند که انسان‌ها نباید با اولتراسوندهای بیش از 20 کیلوهرتز تماس داشته باشند.

 این خط قرمز، بالاترین فرکانسی است که انسان می‌تواند بشنود. البته محقق ارشد این مطالعه معتقد است این دستورالعمل‌ها فقط برای مکان‌های کاری قابلیت استفاده دارند، زیرا کارمندان و کارگران از مواجهه خود با اولتراسوندها آگاهی دارند و گایدلاین‌ها به آنها کمک می‌کند تا خود را در برابر هرگونه پیامدهای سلامت محافظت کنند.

       متاسفانه، گایدلاین‌ها براساس شواهد ناکافی نگاشته شده که بیشتر آنها بیش از 40 سال قبل و بوسیله محققانی جمع‌آوری شده‌اند که آنها را برای نهایی کردن ناکافی می‌دانستند، البته گایدلاین‌های اولیه تولید کرده بودند.

       در این مطالعه، محققان با استفاده از نرم‌افزار گوشی هوشمند/تبلت که یک اکسپکتروگرام تولید می‌کرد و به کمک میکروفون، فرکانس‌های صداهای موجود را در ساختمان‌های عمومی مختلف بریتانیا ضبط کردند. نکته قابل توجه آن است که منابع مختلفی از اولتراسوند در مکان‌های عمومی وجود دارند، مانند بلندگوها و سنسورهای در.

       نتایج نهایی حاکی از آن بودند که افراد در مکان‌های عمومی با صداهای با فرکانس‌ بسیار بالا و اولتراسوند که بیش از 20 کیلوهرتز فرکانس دارند، در تماس مداوم قرار دارند. این مساله می‌تواند یک نگرانی جدی برای سلامت عموم باشد. البته محققان اذعان دارند که برای رسیدن به یک نتیجه قطعی در مورد اینکه آیا مواجهه با این فرکانس‌ها برای سلامت مضر هستند یا خیر، شواهد ناکافی هستند، اما واقعا لازم است که بدانیم علت اصلی و حقیقی علایم افرادی که در محیط‌های شلوغ مشغول به کار هستند، چیست.Medical News Today
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: