کد خبر: ۹۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 25
شفا آنلاین>سلامت>معاون پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با اشاره به این که مربیان بدنساز در باشگاه های ورزشی از دانش کافی و به روز تمرین آگاهی ندارند، گفت: مربی بدنساز باید بتواند تحلیل و ارزیابی از ورزشکار ارائه دهد و بداند چگونه ورزشکار را تمرین دهد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر حمید آقا علی نژاد با اشاره به اینکه مربی بدن ساز باید شناخت کاملی از ورزش و ورزشکار داشته باشد، گفت: اولین قدم که مربی بدنساز باید بردارد، این است که سطح آمادگی ورزشکار را ارزیابی کند، علاوه بر آن باید تحلیلی از آن ورزش خاص داشته باشد و بداند که آن ورزش به چه تمرینات بدنسازی نیاز دارد.
وی افزود: برای مثال مربی بدنساز باید بداند که چه قابلیت هایی برای موفقیت در یک ورزش اهمیت دارند به طوری که در ورزشی مثل دوهای استقامتی، استقامت هوازی در آنها اهمیت دارد اما در ورزشی مانند هندبال، بسکتبال و والیبال توان انفجاری نقش کلیدی ایفا می کند.
این مدرس اعلام کرد: ما به عنوان پژوهشگاه تربیت بدنی که دومین دوره بدنسازی پیشرفته را برگزار کرده ایم، اعلام می کنیم که مربی بدنساز باید بتواند تحلیل و ارزیابی از ورزشکار ارائه دهد و بداند چگونه ورزشکار را تمرین دهد.
آقا علی نژاد افزود: متاسفانه مربیان بدنساز در باشگاه ها از دانش کافی و به روز علم تمرین آگاهی ندارند و در باشگاه ها اصولی و علمی کار نمی شود.
وی افزود: تحقیقات نشان داده اند که فوتبالیست های اروپایی حدود13 کیلومتر را در 90 دقیقه طی می کنند این در حالی است که میانگین مسافتی که فوتبالیست های ما در 90 دقیقه طی می کنند شش تا هفت کیلومتر است و آن هم به دلیل نقص در بدنسازی و نقص در دانش کافی مربیان بدن ساز ماست.
معاون فرهنگی اجتماعی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: متاسفانه در بقیه رشته های ورزشی نیز این ضعف به چشم می خورد که عامل آن نیز مدیریت ورزش در سطح باشگاه ها است که باید از مربیان بدنساز تحصیل کرده و با دانش کافی استفاده کنند اما متاسفانه مدیران باشگاه های ما به این سمت نمی روند و حتی سرمربیان ما نیز در این زمینه کوتاهی می کنند این در حالی است که بدنسازی اساس موفقیت یک ورزشکار و یا یک تیم است.
دومین دوره بدنسازی پیشرفته با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی روز شنبه در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد و تا روز جمعه 9 بهمن ادامه دارد.
این دوره با همکاری دانشگاه باسک اسپانیا، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال، فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، آکادمی ملی فوتبال و موسسه اینیگو و با هدف ارتقاء سطح دانش مربیان بدنساز حرفه ای و نیمه حرفه ای طراحی شده است.
در این دوره، جدیدترین روش های تمرین ورزشکاران ارائه خواهد شد. در پایان پس از گذراندن موفقیت آمیز دوره، به شرکت کنندگان مدرک معتبر اعطاء خواهد شد.این دوره هفت روز طول خواهد کشید و مدرسین مطرح کشور و یک مدرس از دانشگاه اسپانیا در آن شرکت دارند. این مدرس تا کنون چند قهرمان المپیکی داشته اند.ایرنا
برچسب ها: مربی ، بدن ساز ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: