کد خبر: ۹۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 23
رییس انجمن مراقبت‌های ویژه:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت> رییس انجمن مراقبت‌های ویژه با بیان اینکه همه از سیستم بهداشتی ضربه می‌خورند، گفت: باید دید آیا با افزایش ۱۰ درصدی بودجه وزارت بهداشت، مشکلات حوزه سلامت حل می‌شود؟
به گزارش شفاآنلاین :  علی امیر سوادکوهی، با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی بودجه وزارت بهداشت در بودجه پیشنهادی سال ۹۵ گفت: اینکه بگوییم این افزایش مطلوب نیست؛ بی‌انصافی است، چرا که در هر صورت بودجه ۱۰ درصد افزایش داشته است و از این بابت خوشحال هستیم.

وی با بیان اینکه مشکلات بهداشتی ما فقط در وزرات بهداشت حل نمی‌شود و عزم عمومی کل هیات دولت را نیازمند است، ادامه داد: متاسفانه مدتی است که دولت‌های ما بیشتر شعار‌های اقتصادی می‌دهند و با اقتصاد همه مسائل را جلو می‌برند، ولی اگر کشور‌های پیشرفته را بررسی کنید شعار‌ها بیشتر در راستای بهداشت جوامع است.

رییس انجمن بیهوشی اظهار کرد: شرایط به گونه‌ای است که همه از سیستم بهداشتی ضربه می‌خورند، پس ما باید این را قبول کنیم که کل هیات دولت باید بسیج شوند تا ساختار را تغییر و ارتقا دهند نه اینکه فقط ۱۰ درصد بودجه را افزایش دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: البته به عنوان یک متولی حوزه سلامت از افزایش ۱۰ درصدی بودجه هم استقبال می‌کنم ولی باید دید با این مقدار افزایش تاثیر محیرالعقولی را در زمینه سلامت شاهد نخواهیم بود.

سواد کوهی در خصوص تاثیر اجرای برجام بر کاهش هزینه‌های درمانی اظهار کرد: برداشته شدن تحریم‌ها در دراز مدت خودش را نشان می‌دهد و در کوتاه مدت تغییر زیادی را در بازار اقتصادی ایجاد نکرده است.

وی ادامه داد: چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد؛ سرمایه‌گذاری‌های خارجی است، ولی یک نکته مهم این است که اگر تحریم‌ها برداشته شود و در سیستم جهانی وارد شویم باید خود را از شرایط دولتی بودن محض خارج کنیم.

رییس انجمن مراقبت‌های ویژه تصریح کرد: حتی بیمه‌های خصوصی ما هم وابسته به دولت است و یک بیمه خصوصی واقعی به صورتیکه در کشورهای پیشرفته وجود دارد را در ایران نداریم. ایلنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: