کد خبر: ۹۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۶ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 22
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- سخنگوی هیأت رئیسه مجلس باتقدیراز تلاش های مستمر و خوب وزرای بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی و تعاون ،کارورفاه اجتماعی به خاطر ایجاد تحولات جدی در امر سلامت تاکید کرد:صرف منابع دولتی برای تجهیزات پزشکی گران قیمت و امکانات غیر درمانی اشتباه استراتژیک است.
عبدالرضا مصری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: در کنار دستاوردهای مهم طرح تحول سلامت دغدغه هایی هم وجود دارد و آن این که دوباره بخش دولتی برای تجهیزات پزشکی و خدمات پاراکلینیکی به گونه ای عمل کند که این بخش جایگزین بخش خصوصی شود.

وی ادامه داد: تا چندی قبل برای ورود یک دستگاه ام آر آی یا دستگاههای مشابه به کسی اجازه نمی دادند و می گفتند دستگاه  زیاد داریم. اما امروز دربیمارستان های دولتی شاخص ها را کنار گذاشته ایم و شروع به واردات بی رویه دستگاه های تشخیص پاراکلینیکی کرده ایم و این کار در مراکز دولتی نیز به شکل سر سام آوری درحال انجام است.

وی توصیه کرد: به جای این که مراکز دولتی ایجاد کنیم, اجازه دهیم در همان بخش دولتی، بخش خصوصی با سرمایه اش دستگاه ام آر آی یاسایر دستگاههای پزشکی رابخرد و در بیمارستان دولتی بگذارد و بر اساس آن تعرفه بدهد و کار بیمارستان ها را نیز انجام دهد.

مصری تأکید کرد: بهتر است بودجه بخش سلامت فقط صرف سلامت شود تا درجریان تجهیز برخی بیمارستان ها ومراکزدرمانی دولتی برخی رانت ها ایجاد نشود. از طرفی دیگر بخش خصوصی هم  می تواندبا سرمایه گذاری دراین زمینه مدیریت و نقش آفرینی منطقی والبته تحت نظارت کند.

وی اذعان کرد:بدون شک این که منابع سلامت را صرف خرید ماشین آلات و امکانات غیر درمانی کنیم اشتباه استراتژیک است.حال آنکه معتقدیم در امر بهداشت به ویژه "پیشگیری" مقداری کوتاهی می شود و به جای آن به ساخت ساختمان و ابنیه پرداخته می شود که مسولان مربوطه باید به این موضوع توجه جدی نمایند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: