کد خبر: ۹۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 22
شفا آنلاین>سلامت>رئیس آزمایشگاه مرجع ایمنوهماتولوژی سازمان انتقال خون گفت: سالانه هشت هزار نمونه خون بیماران در آزمایشگاه مرجع ایمنوهماتولوژی سازمان انتقال خون آزمایش می شود.

 به گزارش شفا آنلاین، مصطفی مقدم در این آزمایشگاه همچنین بیش از 25 هزار آزمایش به روش سرولوژی و مولکولار با تنوع حداقل 10 نوع آزمایشگاه نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بیماران مراجعه کننده به این آزمایشگاه شامل بیماران با تزریق خون مستمر مانند تالاسمی و سیکل، پیوند اعضا و مغر استخوان، سرطان خون و زنان باردار با سقط های مکرر، قلب، تومور بدخیم، عفونت، آنمی حاد و مزمن است.
مقدم یادآورشد: 23 گروه خون بسیار نادر در هفت سال فعالیت برنامه ملی خون نادر ایران شناسایی شده است.
وی گفت: همچنین سالانه پنج هزار تا 10 هزار نمونه خون اهداکننده برای جست وجو و شناسایی فنوتیپ های نادر آزمایش می شود.
رئیس آزمایشگاه ایمنوهماتولوژی انتقال خون گفت: تاکنون اطلاعات یک هزار ایرانی با گروهای خونی نادر در بانک اطلاعاتی سازمان انتقال خون ثبت شده اند.
مقدم افزود: درحال حاضر 175 واحد خون نادر به صورت منجمد از این یک هزار نفر گرفته و به صورت منجمد ذخیره سازی شده است که تا 30 سال قابلیت نگهداری دارد.
وی اضافه کرد: این خون های نادر در تهران ذخیره سازی شده است و در صورت لزوم برای افراد نیازمند به این گروه های خونی نادر در سراسر کشور از طریق سازمان انتقال خون ارسال می شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: