کد خبر: ۹۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۳۰ دی ۱۳۹۴ - 2016January 20
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت با بیان اینکه بخش های مراقبتهای ویژه نیازمند پزشک و پرستار علمی است، گفت:بسیاری از جراحی‌ها به پشتوانه ICU ها انجام می شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید سجاد رضوی مدیر کل دفتر بازرسی وزارت بهداشت در سومین کنگره بین المللی مراقبتهای ویژه ایران با اشاره به اینکه دولت با اجرای طرح تحول در صدد افزایش 50 درصد تعداد تخت های ICU  است اظهار کرد: تا رسیدن به ایده آل ها فاصله زیادی داریم .

وی ادامه داد :از نظر تعداد 8 تا 10 درصد تخت های بیمارستانی باید مربوط به بخش مراقبتهای ویژه باشد ولی در این عرصه علاوه بر کمیت باید توجه داشته باشیم تا بیمارانی که امید به زندگی آنها داریم در این بخش بستری باشند .

وی با بیان اینکه در این بخش کمبود داریم تصریح کرد: از نظر تعداد شاغلین فعال در  ICU و نیز فلوشیپ و فوق تخصص این عرصه و پزشکان علاقمند به کار در این بخش دچار کمبود هستیم که امیدواریم با افزایش پرداختی ها به شاغلین و فعالان بخش ICU افزوده شود .

دکتر رضوی در پایان خاطرنشان کرد : در صورتی که برای این گروه برنامه داشته باشیم فرقی ندارد که مستقل بوده یا با گروه بیهوشی کار کنند و آنچه در این عرصه اهمیت دارد این است که برنامه استراتژیک و عملیاتی  ICU  داشته باشیم تا به اهداف مورد نظر دست یابیم .

برچسب ها: وزارت ، بهداشت ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: