کد خبر: ۹۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 21
شفا آنلاین>سلامت>برزیل روز دوشنبه 18 ژانویه (28 دی) به زنان باردار هشدار داد که باید پیش از سفر کردن به این کشور آمریکای جنوبی با پزشکانشان مشورت کنند، اما اعلام کرد که محدودیت‌های دیگری در ارتباط با ویروس منتقل‌شونده به‌وسیله پشه زیکا در 8 ماه مانده پیش از شروع بازی‌های المپیک در این کشور لازم نیست.
    به گزارش شفا آنلاین،به نقل از  رویترز وزارت بهداشت برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال هشدار مسافرتی که قبلا مقامات بهداشتی آمریکا روز جمعه اعلام کردند، اقدامات احتیاطی که قبلا در برزیل به اجرا در آمده بود، مانند توصیه استفاده به اسپری دافع حشرات و پوشیدن لباس‌های آستین‌بلند برای محافظت در برابر پشه‌ها، تقویت می‌شود.

       مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا اعلام کرده بودند که زنان باردار نباید به 14 کشور در منطقه کارائیب و آمریکای جنوبی سفر کنند، زیرا ویروس زیکا با نقصان وخیم هنگام تولد نوزدان ارتباط داده شده است.

       این هشدار 200 روز پیش از شروع بازی‌های المپیک 2016 در ریو دو ژانیرو در برزیل اعلام می‌شود. دولت برزیل انتظار دارد که بین 350000 تا 500000 نفر برای این نخستین المپیک برگزارشده در آمریکای جنوبی به این کشور بیایند.وزارت بهداشت برزیل

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: