کد خبر: ۹۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۴ - 2016January 20
رئیس مرکز تحقیقات لیزر پزشکی ایران:
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>رئیس مرکز تحقیقات لیزر پزشکی ایران از برگزاری همایش سراسری کاربرد لیزر در دندانپزشکی خبر داد و گفت: استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای درمان بیماران ضرورت دارد.

به گزارش شفاآنلاین : محمدرضا رزاقی اظهار داشت: پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی در درمان بیماران طی چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است و وظیفه حرفه‌ای پزشکان ایجاب  می‌کند که خود را با این تغییرات هماهنگ سازند.

وی افزود: این مسئله در صورتی عملی می‌شود که در مجامع علمی مربوطه پزشکان حضور یافته و از دستاوردهای محققان و اساتید که حاصل تلاش شبانه‌روزی آنان است استفاده کند.

رئیس مرکز تحقیقات لیزر پزشکی ایران با اشاره به اینکه استفاده از لیزر در دندانپزشکی توسعه می‌یابد، گفت: درمان بیماران بر اساس شواهد علمی معتبر و با رعایت اصول اخلاقی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و باید تلاش کنیم از پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی در درمان بیماران استفاده کنیم.

رزاقی با اشاره به اینکه دانش لیزر با ارائه توانمندی‌های زیادی در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها می‌تواند جایگاه با ارزشی برای بیماران رشته دندانپزشکی داشته باشد بیان کرد: امروزه نمی‌توان دیدگاه‌ها و تجربه‌های شخصی را بدون پشتوانه علمی به دیگران انتقال داد زیرا درستی یا عدم درستی آن خیلی زود آشکار می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور اساتید و متخصصان با سابقه در امر لیزر در کنار همکاران جوان و فعال این بخش در ارتقای علمی این رشته تاثیرگذار باشد خاطر نشان کرد: سومین همایش سراسری کاربرد لیزر در دندانپزشکی 14 تا 16 بهمن ماه سال جاری به همت مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی و دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تهران برگزار می‌شود.

رزاقی در پایان گفت: نقش لیزر در طرح درمان دندانپزشکی اشنایی علمی با ساختار لیزرهای دندانپزشکی، بررسی استانداردهای درمان لیزر در دندانپزشکی و بایدها و نبایدهای کاربرد لیزر از جمله مسایلی است که در سومین همایش سراسری کاربرد لیزر در دندانپزشکی مطرح می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: