کد خبر: ۹۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۴ - 2016January 19
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: این سازمان در راستای کاهش قیمت داروهای وارداتی و تسهیل ثبت داروها از سوی شرکت های اصلی در نظر دارد تامین داروهای وارداتی مورد نیاز کشور را به فراخوان بگذارد.

  به گزارش شفا آنلاین، اکبر عبدالهی اصل در نامه ای خطاب به مدیران عامل همه شرکتهای دارویی اعم از داروسازی، ثبت کننده، واردکننده و تک نسخه ای و همچنین شرکت ها و نمایندگان و دفاتر علمی شرکت های دارویی بین المللی ، از آنان خواست تا با ارائه مستندات لازم مطابق شرایط ، درخواست خود را لغایت پایان بهمن اعلام کنند.
وی خاطرنشان کرد: از جمله شروط مورد نظر جهت شرکت در فراخوان، مشمولیت تمام داروهای وارداتی و تولید داخل تحت لیسانس طبق آمارنامه دارویی شش ماهه 94کشور با توجه به لزوم قیمت اعلامی برای تعداد حداقل دو ماه و حداکثر شش ماه سال است.
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو ، تامین دارو از منابع ثبت شده درفهرست منابع ثبتی اداره کل دارو در وبسایت سازمان غذا و دارو را از دیگر شروط حضور در این فراخوان عنوان کرد.
عبدالهی اصل افزود: توان مالی تامین داروی مورد نظر از سوی شرکت متقاضی و ارائه برنامه دقیق و شفاف توسط آنها از ضوابط دیگری است که از سوی حاضران در فراخوان باید رعایت شود.
وی ادامه داد: مسئولیت اثبات سلامت، کیفیت، کارآیی و رعایت شرایط بهینه حمل و نقل و انتقال دارو، ارائه گواهی تاییدیه کیفیت از آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو یا سایر آزمایشگاه های مورد تائید آن مرکز، ارائه تعهد کتبی مبنی بر پذیرش مسئولیت سلامت و کیفیت دارو، ارائه مدارک معتبر تامین داروی ثبتی از منابع معتبر و اصلی بودن داروی وارداتی و همچنین رعایت مقررات ورود دارو (از جمله عمر قفسه ای، زبان و مندرجات بسته بندی و الصاق برچسب ردیابی و رهگیری و کنترل اصالت) و تامین داروهای مورد نیاز از کشورهای مورد تایید اداره کل دارو برعهده واردکننده ها خواهد بود.
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو اضافه کرد: قیمت های پیشنهادی صرفا بر اساس یورو قابل پذیرش است و در صورت ارائه قیمت به ارزهای دیگر، کمیته بررسی مدارک و پیشنهادات وارده، مختار به پذیرش یا رد مدارک شرکت متقاضی خواهد بود.
عبدالهی اصل گفت: اطلاعات باید توسط شرکت متقاضی در قالب پیوست ارسالی به صورت کامل و دقیق تکمیل و به همراه تصویر بسته بندی داروی مورد نظر تا تاریخ 30 بهمن ماه امسال در پاکت در بسته به همراه لوح فشرده حاوی فرمت الکترونیکی پرسشنامه ثبت اطلاعات در پاکت دربسته واجد مشخصات برچسب به مدیریت حراست سازمان غذا و دارو ارائه شده و رسید دریافت شود.
وی خاطرنشان کرد: به پیشنهادات واصله بعد از تاریخ یاد شده، ترتیب اثر داده نمی شود و اعلام هرگونه پیش شرط خارج از موارد یاد شده در این نامه نیز مورد پذیرش نخواهد بود.
وی یادآور شد: در صورت عدم ایفای تعهدات شرکت برنده فراخوان و بروز مشکل در تامین داروی مورد نیاز کشور، مراتب در کمیسیون قانونی ساخت و ورود مطرح و در مورد ادامه فعالیت شرکت، تصمیم گیری خواهد شد و نتایج فراخوان پس از تایید گزارش کمیته فراخوان در کمیسیون قانونی ساخت و ورود، به نحو مقتضی اعلام خواهد شد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: