کد خبر: ۹۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 21
شفا آنلاین>سلامت>براساس نتایج مطالعه جدیدی که در Journa- of Antimicrobia- Chemotherapy منتشر شده، پنیر شاید بتواند از این پس در نقش جنگنده طبیعی علیه 30 نوع سرطان ظاهر شود.
به گزارش شفا آنلاین، محققان این مطالعه به دنبال پاسخ سوال‌های خود در مورد محصولات لبنی بودند که به‌طور تصادفی به توانایی پنیر برای نبرد با سرطان پی بردند.

       نگهدارنده مواد غذایی که به‌طور طبیعی پیدا می‌شود، به نام نیسین، یک پودر بدون رنگ و مزه است که روی ، پنیر کاممبر و پنیر چدار، همچنین دیگر محصولات لبنی رشد می‌کند. تحقیقات پیشین نشان داده بودند که دوزهای بالای نیسین می‌تواند باعث بهبود سلامت دهان شود، اما محققان فقط این اثرات را میان مواد غذایی مختلف در مقدار 25 تا 4/37 میلی‌گرم اندازه گرفته بودند. در مطالعه حاضر، محققان نیسین را ایزوله و خالص کردند، سپس دوز 800 میلی‌گرمی از آن را به شکل میلک‌شیک به موش‌هایی خوراندند که مبتلا به تومورهای گردنی بودند.

       پس از 9 هفته، نیسین توانست 70 تا 80 درصد سلول‌های سرطانی را از بین ببرد. محققان همچنین دریافتند که نیسین می‌تواند علیه باکتری مقاوم به آنتی‌بیوتیک MRSA کشنده نیز موثر باشد.

       محققان معتقدند نتایج به دست آمده بسیار جالب‌توجه و هیجان‌انگیز هستند.، اما از سوی دیگر به اندازه کافی دارای محدودیت هم هستند که بتوان همان روش را روی انسان‌ها هم به کار گرفت. محقق ارشد این مطالعه می‌گوید هیچ‌کسی باکتری‌ای را در انسان یا حیوان نیافته که مقاوم به نیسین باشد، بنابراین می‌تواند مانند یک درمان عمل کند. وی معتقد است، مادر طبیعت تحقیقات زیادی برای ما انجام داده که هزاران سال است آزمون شده است. استفاده از نیسین به دنبال نقش آن به عنوان نگهدارنده زیستی غذا گسترده شده است. یافته‌های کنونی و و دیگر داده‌های قبلی نیز از استفاده از آن برای درمان عفونت‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک، بیماری‌های دهان و دندان و سرطان حمایت کرده‌اند.

       نحوه کار نیسین به این ترتیب است که با یک تا دو سوراخ، به باکتری باند شده و پیش از آنکه باکتری مقاوم به آنتی‌بیوتیک شانس عمل داشته باشد، آن را از بین می‌برد. درمان باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک بسیار مشکل است، بنابراین نیسین کلونی‌های باکتریایی را که با هم گروه تشکیل داده‌اند تا آنتی‌بیوتیک‌ها را متوقف کنند، از بین برده و تخریب می‌کند. اگر نیسین به فرم میلک‌شیک به انسان داده شود، تقریبا 20 برابر آن مقداری است که در پنیز یافت می‌شود.

Medical Daily

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: