کد خبر: ۹۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۴ - 2016January 19
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بیمارستان روانپزشکی رازی در امین آباد شهر ری ،گفت: مرکز درمانی آموزشی روانپزشکی امین آباد با تلاش های فراوان پرسنل بخش های مختلف این مجموعه موفق به دریافت رتبه یک (A) نظارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

  به گزارش شفا آنلاین،امید رضایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه این مرکز درمانی در حوزه آموزش، پژوهش و درمان در طول یکسال گذشته تحولات بسیاری را شاهد بوده، افزود: بر اساس نتایج اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیمارستان روانپزشکی رازی در امین آباد با 77 درصد از معیارهای نظارتی انطباق داشته است.
وی تصریح کرد: امین آباد بزرگ ترین مرکز روانپزشکی خاورمیانه بوده و دارای 25 بخش و 36 ساختمان و 1375 تخت مصوب و یکهزار و 175 تخت فعال است.
وی در ادامه با اشاره به تاسیس مرکز درمانی، آموزشی امین آباد در سال 1297 گفت: بیمارستان 103 هکتاری امین آباد سه سال دیگر جشن یکصد سالگی خود را خواهد گرفت.
رئیس بیمارستان روانپزشکی امین آباد با بیان اینکه بیماران این بیمارستان به دو بخش تقسیم می شوند، افزود: یک گروه نزدیک به 500 نفر، بیمارانی هستند که بنا به هر دلیل قابلیت بازگشت به جامعه را ندارند و در نیمه غربی بیمارستان بستری هستند و بخش دیگر شامل 570 نفر در نیمه شرقی بیمارستان، کنترل و با شیوه های جدید و به روز دنیا معالجه شده و به جامعه بازخواهند گشت.
رضایی با اشاره به اقدامات علمی و پژوهشی این بیمارستان گفت: با قراردادی که با دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شده است از امسال قرار است دانشجوی پزشکی و پزشکان تازه کار وارد این بیمارستان شوند و دانشجویان روانشناسی، پرستاری، کاردرمانی و مددکاری نیز جهت آموزش به این بیمارستان خواهند آمد.
وی همچنین هزینه سالانه بیمارستان امین آباد را 300 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این در حالی است که امین آباد تنها 130 میلیارد ریال درآمد سالانه دارد که میزان کسری درآمد از سوی خیرین و موسسات خیریه تامین می شود.
رئیس بیمارستان روانپزشکی امین آباد در خصوص همکاری خانواده ها در روند درمانی با بیان اینکه، خانواده های بیماران بیمارستان امین آباد در مجموع همکاری مناسبی با بیمارستان دارند در عین حال افزود: البته همه خانواده ها یکسان رفتار نمی کنند.
رضایی گفت: برخی از خانواده ها برای ملاقات بیمار خود رفت و آمد زیادی به امین آباد دارند تاجایی که گاهی اوقات برای کارکنان بیمارستان مزاحمت ایجاد می کنند و برخی خانواده ها نیز برای مرخص کردن بیمارشان یکبار نیز مراجعه نمی کنند اما در مجموع همکاری خانواده ها مناسب است.
وی با اشاره به اینکه، در تهران فقط سه بیمارستان دولتی تک تخصصی روانپزشکی شامل امین آباد، روزبه و ایران در حال فعالیت است گفت: البته هیچکدام از دو بیمارستان دیگر از امکانات بیمارستان روان درمانی رازی برخوردار نیستند.
نخستین نشست خبری امید رضایی رئیس بیمارستان روانپزشکی رازی (امین آباد) روز دوشنبه با حضور دکتر کامرانی معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، هاشم سلیمی آشتیانی از خیرین حوزه سلامت کشور با هدف آگاهی بخشی آحاد جامعه از امکانات، تجهیزات، توانمندیها و ظرفیت های این بیمارستان در حوزه درمان، توانبخشی و آموزشی، پژوهشی برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: