کد خبر: ۹۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 21
متخصص رادیوتراپیک انکولوژی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- متخصص رادیوتراپی آنکولوژی خواستار متوقف شدن جذب رزیدنت های این رشته در مراکز فاقد صلاحیت ازسوی مسولان وزارت بهداشت شد.
دکتر علیرضا ناصری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهارکرد: من نسبت به افزایش تعداد رزیدنت های غیر اصولی اعتراض دارم؛ متأسفانه در برخی از مراکز الگوی قانونی طی نشده و این نوعی ظلم به مردمی است که پزشکان فردا می خواهند آنها را درمان کنند.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در رشته رادیوتراپی در مرکز کرمان رزیدنت گرفته اند در حالی که این مرکز حداقل صلاحیت های لازم را نداشته و من نمی دانم پشت آن چه منطقی است!

وی همچنین افزود: حال زمانی که پزشکی بدون توانایی لازم تربیت شود تبعات جدی در پی خواهد داشت. در حالی که هیئت بورد باید امکانات مرکز را تأیید کند اما در مرکز کرمان چنین امری رعایت نشده است.

ناصری خاطرنشان کرد: بی تردید صلاحیت علمی یک مرکز برای جذب رزیدنت لازم است .یعنی هیئت بورد بعد از بازرسی و مشاهده شرایط لازم از لحاظ کنترل کیفی صلاحیت مرکز را تأیید می کند اما در این مورد خلاف نظر آنها انجام شد.

وی تأکید کرد: درخواست من از وزارت بهداشت متوقف کردن این پروسه است؛  اگر صلاح بر افزایش تعداد رزیدنت است یک بحث جداست .اما بحث من این است که اگر رزیدنتی در مرکزی فاقد صلاحیت تربیت شود و توانمندی لازم و مورد نیاز را کسب نکند به طور قطع مردم دچار تبعات جدی خواهند شد.

به گفته وی دراین راستا نیز باید قانونمند حرکت کرد و در مراکزی رزیدنت گرفت که توانمندی های لازم راداشته باشند.اما بی شک چنین اقداماتی نه تنها سطح علمی پزشکی کشور را کاهش می دهد؛ بلکه دود آن نیز به چشم مردم می رود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: