کد خبر: ۹۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 18
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی گفت: از نظر اعتباری سازمان های بیمه گر و وزارت رفاه نمی توانند طرح تحول را همراهی کنند و در زمان حاضر هم حدود هشت ماه است که کارانه پزشکان در بخش دولتی و دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت نشده است.

 به گزارش شفا آنلاین، محمد صاحب الزمانی اظهار کرد که اقداماتی از سوی وزارت بهداشت برای طرح تحول نظام سلامت صورت گرفته که منجر به رضایت قشر عظیمی از جامعه شده است ؛ اما اگر قرار باشد این طرح، پایدار بماند و به مردم خدمت کند باید مطالعه کافی روی تمام اجزای آن انجام شود.
وی افزود: متاسفانه اعتبارات لازم برای پایداری این طرح نه تنها در نظر گرفته نشده است که سازمان های بیمه گر نیز پیش بینی لازم را با توجه به افزایش تعرفه ها و بودجه مناسب برای این طرح ندارند.
وی اظهارکرد: این ادعا که آیا واقعا سازمان های بیمه گر پول ندارند، قابل مطالعه است. اخیرا رئیس جمهور دستورداده است تا سازمان تامین اجتماعی سهم نه بیست و هفتم حق بیمه را در صندوق جداگانه ای واریز و برای درمان هزینه کند و باید دید مشکل سازمان تامین اجتماعی با گذشت چند ماه ، حل می شود.
صاحب الزمانی خاطرنشان کرد :به نظر می رسد این نه بیست و هفتمی که سازمان تامین اجتماعی از کارگران و عوامل تحت پوشش خود که بیش از 30 میلیون تن هستند ؛ کم می کند و صرفا برای درمان عناصر تحت پوشش خود قرار می دهد، مشکلات اعتباری این سازمان را حل خواهد کرد.
عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی همچنین به سازمان بیمه سلامت ایرانیان اشاره کرد و گفت: مسئولان این سازمان در نظر دارند تحت عنوان بیمه همگانی همه افراد را تحت پوشش قرار دهند که این امر بدون هماهنگی و کارشناسی به ویژه از نظر اعتباری این سازمان را هم دچار مشکل خواهد کرد زیرا برخی ، دو دفترچه دارند و این سازمان نمی تواند بودجه آن ها را تامین کند.
 سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تفکیک منابع درمانی و بیمه ای این سازمان در سال آینده و بنا به دستور رئیس جمهوری اجرائی می شود.
نوربخش افزود: در قانون سازمان تامین جتماعی در ماده 27 و 28 این قانون کاملا مشخص است و ما باید نه بیست و هفتم حق بیمه را برای بخش درمان هزینه کنیم.
وی تصریح کرد: طبق دستور رئیس جمهوری در بودجه سال 95 منابع بیمه ای را کاملا تفکیک کرده ایم و امیدوارم این موضوع با طراحی جدید در ساختار سازمان تامین اجتماعی تعیین شود؛ چراکه معتقدیم یکپارچگی سازمان در بخش بیمه ای و درمان، یک اصل است.
طرح تحول سلامت از اردیبهشت سال 93 برای ارائه خدمت درمانی مطلوب تر به مردم آغاز شده است.ایرنا
برچسب ها: نظام ، سلامت ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: