کد خبر: ۹۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 18
شفا آنلاین>سلامت>مشاور اقتصادی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فراخوان جذب 25 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی برای ساخت بیمارستان، مراکز جامع سرطان، مراکز دیالیز و مراکز تصویربرداری خبر داد.

 به گزارش شفا آنلاین، ابراهیم رئیسیون روز دوشنبه در نشست سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سرمایه گذاری های بخش خصوصی در این فراخوان در پنج محور مختلف شامل ساخت 94 بیمارستان 200 تا هزار تختخوابی، 14 قطب مراکز جامع سرطان، 55 پروژه مراکز ارائه خدمات دیالیز و 50 پروژه خدمات تصویربرداری پزشکی اعلام می شود.
وی افزود: سرمایه گذاری های بخش خصوصی به ارزش حدود 20 هزار میلیارد تومان برای ساخت 94 بیمارستان ، سه هزار و 300 میلیارد تومان برای ساخت مراکز جامع سرطان، یکهزار و 500 میلیارد تومان برای ساخت مراکز دیالیز و حدود هزار و 400 میلیارد تومان جهت ساخت 50 پروژه تصویربرداری از بخش خصوصی در این فراخوان وارد نظام سلامت می شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر این، سرمایه گذاری هائی در سایر حوزه ها شامل شهرک های دانش و سلامت، اورژانس های پیش بیمارستانی، مراکز آزمایشگاهی، مراکز جامع بهداشت و خدمات الکترونیک سلامت توسط بخش خصوصی در کشور ایجاد می شود.
رئیسیون گفت: به طور کلی، حدود 50 درصد تخت های بیمارستانی کشور فرسوده و یا غیرقابل استفاده اند و حداقل باید 115 هزار تخت بیمارستانی طی برنامه ششم اضافه کنیم تا حداقل به شاخص 6 / 2 تخت بیمارستانی به ازای هر یک هزار تن برسیم.
مشاور اقتصادی وزیر بهداشت اظهار کرد: هم اکنون شاخص نسبت تخت بیمارستانی به جمعیت در ایران 7 / 1 به ازای هر یک هزار تن جمعیت است که این شاخص در دنیا به طور متوسط حداقل سه تا هشت تخت بیمارستانی است.
رئیسیون اضافه کرد: هزینه ساخت هر تخت بیمارستانی حدود 500 میلیون تومان است؛ بنابراین به 60 هزار میلیارد تومان منبع برای جبران عقب ماندگی برای اصلاح ساختار بیمارستان ها در کشور نیاز داریم؛ در حالی که بودجه وزارت بهداشت برای این کار سالانه از 700 میلیارد تومان تجاوز نمی کند؛ پس مجبوریم برای جبران عقب ماندگی از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: وزارت بهداشت سود سرمایه گذاران بخش سلامت را تضمین می کند و اگر سرمایه گذاران در شهرهای بزرگ سرمایه گذاری کنند با اصلاح تعرفه ها بر اساس قیمت تمام شده سود آن ها تضمین می شود و اگر در مناطق محروم سرمایه گذاری کنند، مابه التفاوت سود آن ها از تعرفه دولتی با قیمت تمام شده را دولت به صورت سوبسید (یارانه) به آن ها پرداخت می کند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: