کد خبر: ۹۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۴ - 2016January 17
رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران عنوان کرد؛
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، با اشاره به شیوع دو درصدی سرطان «سارکوم» در دنیا، تاکید کرد: این نوع سرطان در مردان شایع تر است.
به گزارش شفا آنلاین : سرطان در بافت نرم که به آن سارکوم بافت نرم هم گفته می‌شود، نوع نادری از سرطان است که در دنیا تنها ۲ درصد شایع است. 

دکتر محمدرضا قوام نصیری رئیس انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران گفت: به علت پایین بودن تعداد افراد مبتلا، به این نوع از سرطان در کنگره‌ها و همایش‌های عمومی پرداخته نمی‌شود. انجمن آنکولوژی ایران به همین خاطر تصمیم گرفت همایش یک روزه مخصوص سارکوم‌های بافت نرم را برگزار کند. 

وی افزود: سارکوم‌ها در زمینه تشخیص، مثل طبقه‌بندی و آسیب شناسی و در زمینه درمان مانند انتخاب رادیوتراپی یا شیمی‌درمانی متفاوت هستند و به همین علت باید توجه بیشتری به آنان شود. برای مثال در بحث درمان جدیداً گفته شده است اگر اندازه طول سارکوم‌های بافت نرم از ۵ سانتی متر بیشتر باشد، بسته به اندازه توده می‌توان با شیمی‌درمانی و یا رادیوتراپی حجم توده را کاهش داد و شانس فعالیت متاستازهای دوردست را هم به حداقل رساند.

قوام‌نصیری همچنین در رابطه با ماهیت توده‌های سرطانی در بافت نرم گفت: معده، مثانه، تیروئید و سینه هم بافت نرم هستند اما آنان کارسینوم محسوب می شوند و به این دلیل که بافت پوششی دارند، توده سارکومی به حساب نمی‌آیند. این توده‌ها که در هرکجای بدن می‌توانند به وجود بیایند با درد همراه بوده و گاه زیر پوست مشخص و قابل رؤیت هستند.

وی با اشاره به اینکه این سرطان در مردان بیش از زنان شایع است گفت: از آنجا که هنوز مشخص نیست چه عامل یا عوامل خاصی منجر به ابتلای افراد به این نوع خاص از سرطان می‌شود، درمان هم به نسبت نوع توده و مرحله آن انتخاب می‌شود.

ایجاد کمیته روابط بین الملل انجمن رادیوتراپی

کمیته روابط بین‌الملل انجمن رادیوتراپی آنکولوژی پس از پیگیری‌های مداوم با مسئولین سازمان ESMO (سازمان سرطان اروپا) که در وین مستقر است توانسته اند ارتباط علمی جهت بهینه سازی وضعیت سرطان در ایران ایجاد نمایند.

رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران گفت: پیرو مذاکرات انجام شده با مسئولین این سازمان در وین داشته ایم چنانچه تعداد اعضای ما به ۱۲۰ نفر در ESMO برسد می‌توانیم در نشست‌های مداوم این سازمان که هر بار در یک کشور برگزار می‌شود، یک جایگاه خاص برای ایران جهت تصمیم گیری های بین المللی که در زمینه سرطان صورت می گیرید، داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان ESMO همه ساله در نقاط مختلف دنیا کنفرانس‌ها و کنگره‌های بین‌المللی زیادی را برگزار می‌کند که محتوای آموزشی دارد، اضافه کرد: اگر همکاری‌های انجمن با سازمان ESMO بیشتر شود، می‌توانیم در کنگره آینده کلینیکال آنکولوژِی که در سال آینده در تهران برگزار خواهد شد، از مسئولین و  اساتید این سازمان برای ارائه سخنرانی و شرکت در کنگره مورد دعوت کنیم تا تعداد بیشتری از پزشکان از همکاری انجمن با این سازمان مهم بین المللی استفاده نمایند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: