کد خبر: ۹۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 18
شفا آنلاین>سلامت>ورزش می‌تواند احتمال ایجاد بیماری‌های قلبی افراد دارای افسردگی را کاهش دهد.
 به گزارش شفا آنلاین، بر اساس مطالعه اخیر، افراد افسرده‌ای که به لحاظ جسمانی فعال نیستند دارای آئورتی سخت‌تر و ملتهب‌تر (دو نشانه بیماری قلبی) هستند. اما در افراد افسرده‌ای که ورزش می‌کنند، این نشانه‌ها ضعیف‌تر هستند.

       گرگ فونارو، استاد قلب و عروق دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: «افسردگی و عدم فعالیت جسمانی با افزایش حملات قلبی عروقی همبستگی دارد.» او در ادامه می‌گوید: «باوجود همبستگی‌هایی که میان افسردگی و عملکرد آئورت یافت شده، این وضعیت در کسانی که به‌طور مرتب ورزش می‌کند بهبود ‍پیداکرده است. اما مطالعات بیشتری برای اثبات این مسئله موردنیاز است.»

       این مطالعه جدید که روز ۱۱ دسامبر در ژورنال کالج آمریکایی قلب و عروق منتشرشده است، به رابطه علت و معلولی بین این دو عامل نمی‌پردازد.

       ‍تحقیقات پیشین نشان داده بودند که افسردگی با افزایش حمله قلبی در ارتباط است. علاوه بر این، افسردگی وضعیت کسانی را که دچار بیماری‌های قلبی هستند، وخیم‌تر می‌کند.

       ۲۰ درصد از افرادی که با حمله قلبی در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، دچار افسردگی می‌شوند. محققان و نویسندگان این مطالعه می‌گویند: «بیمارانی با بیماری‌های قلبی، در مقایسه با افراد عادی، سه برابر بیشتر در معرض توسعه روند افسردگی قرار می‌گیرند.»

       بیماری‌های قلبی می‌تواند درنتیجه سبک زندگی، محیط، ژنتیک و سن اتفاق بیفتند و همه این عوامل می‌توانند بر وضعیت بهداشت روانی افراد تاثیرگذار باشند.
HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: