کد خبر: ۹۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۴ - 2016January 17
شفا آنلاین>اجتماعی>روسیه ایران را امن‌ترین کشور برای گردشگران می‌داند. «اولگ سافونوف» رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه هم از افزایش پرواز‌های منظم بین ایران و روسیه در سال 2016 خبر می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین،  در عین حال او از تلاش برای تسهیل صدور روادید گردشگری دو کشور سخن می‌گوید: «مقام‌های روس بر این باورند که ایران کشوری کاملاً امن است و هیچ شکی ندارم که دولت این کشور امکانات کافی برای تأمین امنیت گردشگران روس را در اختیار دارد.»

 «مرتضی موحد رحمانی» معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی که در رأس هیأتی چهارشنبه وارد مسکو شده، از درخواست روس‌ها برای جایگزینی ایران به جای مصر و ترکیه، دو مقصد گردشگری این کشور خبر می‌دهد. او همچنین افزایش پروازها منظم میان دو کشور را در درازمدت ناکافی می‌داند و می‌گوید: «با اجرایی شدن برجام می‌توانیم ظرفیت‌های خود را در این بخش(گردشگری ایران-روسیه) توسعه ببخشیم. در مورد مقاصد گردشگری در ایران مقاصد متنوعی برای گردشگران روس هم از لحاظ مقاصد فرهنگی و هم از نظر آب و هوایی داریم.»


 او در ادامه از پیشنهادهای آژانس گردشگری فدرال روسیه که باعث تسهیل رفت وآمد گردشگران میان ایران و روسیه می‌شود حمایت می‌کند و می‌گوید: «می‌توانیم مدلی از این تسهیل روادید را به وزارت خارجه پیشنهاد کنیم. این اقدام باید برای افزایش شمار گردشگران دو کشور انجام گیرد.» سافونوف هم اعتقاد دارد جریان گردشگری میان دو کشور را می‌توان چند برابر افزایش داد.

 این پیشنهادها در حالی بیان می‌شود که تنش‌های جدید ایجاد شده بین روسیه و ترکیه باعث شده تا براساس دستور مستقیم مقام‌های روس، سفر اتباع این کشور به ترکیه با محدودیت‌هایی رو به رو شود. از سوی دیگر ترکیه هم یارانه پرواز هواپیماهایی که گردشگران روس را به سواحل جنوبی می‌برد، قطع کرد. همان زمان بحث تبادل گردشگر بین ایران و روسیه جدی‌تر شد و گمانه زنی‌ها در میان سطوح مختلف گردشگری درباره چگونگی این تبادل و پیش‌بینی افزایش یا افزایش نیافتن گردشگران روس بالا گرفت.
تغییر مقصد گردشگران روسیه به ایران
«اولگ سافونوف» از شرکت روسیه در نمایشگاه گردشگری ایران در تهران می‌گوید: «از 16 تا 19 ماه فوریه (27 تا 30 بهمن) در تهران نمایشگاه برگزار خواهد شد و روسیه در آن شرکت می‌کند. در این مدت به تهران می‌آیم و از نمایشگاه بازدید می‌کنم.» او بخش قابل توجهی از جمعیت روسیه را مسلمان معرفی می‌کند و می‌گوید: «می دانیم که مسلمانان شرایط خاصی دارند.

 برای گردشگران ایرانی امکان استفاده از غذای حلال در روسیه وجود دارد و مساجد فراوانی در این کشور وجود دارد که قابل دسترس هستند.» او همچنین قول می‌دهد که برای معرفی شایسته ایران به گردشگران روس تلاش زیادی کند. روسیه سالانه 50 میلیون گردشگر را به کشورهای مختلف جهان می‌فرستد و پس از تحولات ایجاد شده در منطقه قصد دارد که مقصد گردشگران روس به ترکیه و مصر را به ایران تغییر دهد. او می‌گوید: «علاقه‌مندیم جمهوری اسلامی نیز به نوبه خود برای معرفی روسیه به عنوان گردشگرپذیر به شهروندان خود تلاش کند.

در این عرصه پتانسیل‌های بسیار بزرگی برای همکاری دو کشور وجود دارد. ایران کشوری با سنت دیرینه است و فرهنگ ویژه غنی خود را دارد که بسیار جذاب است.» معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی هم اعتقاد دارد که در ایران مقاصد فرهنگی یا آب وهوایی برای گردشگران روس وجود دارد.
او همچنین از آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌های گردشگری خبر می‌دهد: «ایران آمادگی دارد پذیرای گروه‌های خبرنگاری و شرکت‌های تورگردان روسیه باشد و آنها می‌توانند بخش‌های عمده‌ای از ظرفیت‌های ایران را برای روسیه معرفی کنند.»

رحمانی درباره امکانات بخش پلاژ ایران هم می‌گوید: «از نظر پلاژ در کیش و قشم امکانات خوبی وجود دارد اما استانداردهای پذیرایی ایران در پلاژها با استانداردهای مصر و ترکیه متفاوت است. باید راه حلی پیدا کنیم ببینیم این استانداردها با چه بخشی از گردشگری روسیه نزدیک است. ما ورزش‌های آبی و ساحلی داریم که در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی برگزار می‌شوند.»

کیش فرصتی برای گردشگران روسیه

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز همچنین از دعوت طرف روس برای شرکت در نمایشگاه‌های معرفی توانمندی‌های گردشگری در شهرهای سامارا، قازان، سن پترزبورگ و یکاترینبورگ را که ماه فوریه برگزار می‌شود استقبال می‌کند و می‌گوید: «در این نمایشگاه‌ها نمایندگانی از ایران شرکت خواهند کرد.»

وی همچنان به طرف روسی خود اعلام می‌کند که تسهیلات منطقه آزاد کیش در ارائه زیرساخت‌های لازم می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای گردشگران روسیه جهت سفر در فصل زمستان به این منطقه ایران باشد. طرف روس نیز به گفته او اعلام می‌کند که اگر امکانات لازم فراهم شود ایران می‌تواند جایگزین مقصد گردشگران روسی به جای سفر به شرم‌الشیخ (مصر) و ترکیه شود.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: