کد خبر: ۹۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۴ - 2016January 15
شفا آنلاین>سلامت>هاشمی با اشاره به روزهای پساتحریم گفت: ما در وزارت بهداشت بیش از 500 هزار میلیارد تومان پروژه جدید برنامه‌ریزی کرده‌ایم که برای اجرایی کردن این برنامه‌ها، نیاز به سرمایه‌گذار داخلی و خارجی داریم.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر حسن هاشمی در نشست با استاندار، پزشکان و سرمایه‌گذاران کرمانی مقیم تهران با ابراز خوشحالی از حضور در جمع اهالی کرمان، گفت: امروز یکی از مهم‌ترین دردهای جامعه ما درد سلامت است.

ای کاش به اندازه پسته کرمان برای سلامت این استان هم زحمت کشیده می‌شد

وی با اشاره به برخی آمارها در حوزه سلامت استان کرمان، افزود: استانی مانند کرمان که همه ایرانی‌ها به آن افتخار می‌کنند و افتخارات بزرگی را بر سینه دارد، نباید در بحث سلامت این وضعیت را داشته باشد. ای کاش به اندازه پسته کرمان برای سلامت کرمان هم در گذشته زحمت کشیده می‌شد.

وی تصریح کرد: من به استاندار کرمان هم گفته‌ام که اگر سرمایه‌گذاران استان برای توسعه زیرساخت‌های سلامت کرمان پای کار بیایند ما حاضریم پروپوزال‌های پروژه‌ها را در اختیار آنها بگذاریم و این عزیزان هم می‌توانند مطمئن باشند که یک فعالیت صددرصد اقتصادی را انجام دهند و شرایط بهداشت و درمان استان کرمان را متحول کنند.

وزیر بهداشت خطاب به حاضران گفت: کارهای زیادی در استان کرمان از گذشته تا به حال صورت گرفته است اما ببینید مرحوم افضلی‌پور چگونه نامش در تاریخ استان کرمان مانده است. ما چشم به هم بزنیم همه چیز تمام شده و باید از این دنیا رخت ببیندیم اما چه چیزی غیر از همین کارهای خیریه و انسان دوستانه برای ما خواهد ماند؟

وی افزود: استان کرمان تنها استانی در کشور است که من همه اختیاراتم را در آن به استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی داده‌ام. در اینجا همه چیز مشخص بوده و برنامه‌ریزی‌ها تا سال 1404 انجام شده است. در استان کرمان 3000 تخت باید ساخته شود که اگر بخش خصوص ساخت آن را به طور کامل بر عهده بگیرد ما حاضریم از آنها خرید خدمت کنیم.

هاشمی تصریح کرد: کل اورژانس استان قابل واگذاری به بخش خصوصی است و بحث دیالیز هم همینطور. ما می توانیم اینها را به بخش خصوصی بدهیم در عین حال از آنها پس از بهره برداری خرید خدمت کنیم. یا یک شرکت می تواند تامین کل دستگاه های سرمایه ای بیمارستان های استان را بر عهده بگیرد بعدا از آن بهره برداری کند.

وی با اشاره به ایام پساتحریم گفت: ما در وزارت بهداشت بیش از 500 هزار میلیارد تومان پروژه جدید برنامه‌ریزی کرده‌ایم که برای همه آن نیاز به سرمایه‌گذار داخلی و خارجی داریم. ما همچنین به پایگاه های بهداشتی و شبکه‌های بهداشت نیاز داریم که در این مورد خیرین نیز می‌توانند کمک کنند. ما این آمادگی را داریم که اگر خیری خواست کاری انجام دهد نیمی از هزینه آن را پرداخت کنیم و به ساخت پروژه‌اش بدون چشم داشتی کمک کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه وظیفه ما رسیدگی به بحث بهداشت و سلامت است اما چون غافل مانده‌ایم ناچارا وارد درمان شده‌ایم، افزود: تلاش‌هایی که در حال انجام است، بی ثمر نبوده و قطعا شرایط رو به بهبود خواهد بود.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: