کد خبر: ۹۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۴ - 2016January 14
شفا آنلاین>سلامت>پزشکی >جامعه مراسم تقدیر و رونمایی از تندیس دکتر عباس شیبانی امروز (پنجشنبه) با حضور جامعه ی پزشکی و جمعی از مسئولان وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد .

 به گزارش شفا آنلاین، این مراسم که تالار قلم کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران میزبان آن بود ؛ شماری از شخصیت های علمی - فرهنگی و سیاسی کشور در توصیف ویژگی های انسانی این عالم فرزانه خاطراتی بیان کردند.
دکتر شیبانی پزشک 84 ساله که هم اکنون عضو شورای شهر تهران است در کارنامه علمی و سیاسی خود مسئولیت هایی چون چهار دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی ، وزیر کشاورزی ، رییس دانشگاه تهران ، نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضوشورای انقلاب را دارد
حجت الاسلام محمود دعایی نماینده ولی فقیه و مدیرمسئول روزنامه اطلاعات با اشاره به سابقه آشنایی خود با دکتر شیبانی در سال های اولیه دهه 40 خورشیدی گفت: ایشان جزو معدود افراد غیر روحانی بود که عصر برخی روزها برای دیدن دوستانشان به حجره کرمانی ها در مدرسه فیضیه قم می آمدو آشنایی من با ایشان از آنجا آغاز شد.
مدیرمسئول روزنامه اطلاعات به حادثه هفتم تیر و شهادت چهار تن از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت که پس از این واقعه وی و دکتر شیبانی بمدت پنج دوره با یکدیگر در مجلس در کسوت نمایندگی مردم تهران همکار شدند و در این مدت ساده زیستی و بی نیازی وی به دنیا از مهمترین ویژگی های متمایزکننده از سایرین بود.
نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات تصریح کرد که ساده زیستی و پرهیز از دنیا بحدی در شیبانی بود که حتی در طول دوران 20 ساله نمایندگی مجلس شخصی به یاد ندارد که وی حتی از امکانات اولیه مانند غذاخوری نمایندگان هم استفاده کرده باشد .
در ادامه این مراسم مشاور رییس جمهوری و رییس کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان یکی از چندین سخنران این مراسم در توصیف شخصیت دکتر شیبانی گفت: ریشه همه مشکلات موجود شهرما و کشورما در هر زمینه ای که بررسی کنیم در کم رنگ شدن اخلاق در جامعه امروز است.
سید رضا صالحی امیری شیبانی را نماد اخلاق نامید و گفت: ریشه مشکلات امروز جامعه ما گم شدن اخلاق در روزگار ماست .
وی تصریح کرد: شیبانی نیازمند تجلیل و تکریم نیست و این ما هستیم که نیازمند درک کردار و منش و شخصیت بزرگانی همچون شیبانی هستیم.
در این مراسم فیلمی هم از نحوه زندگی شخصی دکتر شیبانی پخش شد و شماری از شخصیت های سیاسی ، نظامی ، فرهنگی و علمی کشور در توصیف شخصیت دکتر شیبانی سخنانی بیان کردند که از آن جمله غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران بود که به خاطره ای از شهید مرتضی مطهری اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار به بنده توصیه کرده بودند که قدر و منزلت و شخصیت دکتر شیبانی را همواره مدنظر داشته باش.
دکتر سید حسن فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح هم در جملاتی در وصف دکتر شیبانی گفت: آستانه ورود به راه امام و ذوب شدن در حضرت امام ره ، ذوب شدن در دکتر عباس شیبانی است.
فیروزآبادی که به دلیل حضور در ماموریتی امکان حضور در این مراسم را نداشت، یکی از معاونانش را مامور شرکت در این مراسم کرده بود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: