کد خبر: ۹۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۴ - 2016January 14
شفا آنلاین>سلامت>رییس سازمان غذا و دارو گفت: طبق توافقات، ایران برای حضور در بازارهای سوری و احیای صنعت آن ها اعلام آمادگی کرد.
به گزارش شفا آنلاین،رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در خصوص دستاورد سفر خود به سوریه بیان کرد: در سوریه طبق توافقات قرار بر این شد شرکت‌های دارویی ایرانی برای صادرات و کمک به صنعت از بین رفته ناشی از جنگ سوریه حضور پیدا کنند.

وی افزود: با توجه به این که قبل از بحران‌ها سوریه صنعت خوبی داشته است برای بازسازی آن اعلام آمادگی کردیم که با استقبال طرف مقابل مواجه بود.

دیناروند با اشاره به این که یکی از محورهای اصلی مذاکرات بحث و تبادلات دارو و تجهیزات پزشکی بوده است، عنوان کرد: به زودی تیمی متشکل از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای پیگیری به سوریه خواهند رفت تا بتوانند توافقات وزیر بهداشت و طرف سوری را اجرایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه کلی است؛ امیدواریم اقلام داروی متعدد در مسیر اجرایی شدن تفاهم‌نامه از طریق لبنان و سوریه وارد بازارهای جهانی شوند. دیدار مقامات سوری مانند وزا و زیارت ضریح حضرت زینب و رقیه از دیگر دستاوردهای این سفر بوده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: