کد خبر: ۹۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۴ - 2016January 12
عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران، معتقد است که بیمه ها هیچ تعاملی با داروخانه های خصوصی ندارند.

به گزارش شفاآنلاین : دکتر محمدباقر ضیاء  از روند پوشش بیمه ای داروها که با تاخیر انجام می شود، انتقاد کرد و گفت: داروهای تولید داخل که تجویز می شوند، باید تحت پوشش بیمه ها باشند.

وی با بیان این مطلب که مکانسیم پوشش بیمه ای داروها در کشور تاخیری است، افزود: بسیاری از اقلام دارویی که اجازه تولید یا واردات را گرفته اند، هنوز تحت پوشش بیمه ها قرار نگرفته اند.

ضیاء در عین حال روند پوشش بیمه ای داروهای خاص را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه بیماران خاص در تامین اقلام دارویی مورد نیازشان، مشکل و کمبودی ندارند.

وی با انتقاد از اینکه بیمه ها هیچ تعاملی با داروخانه ها و داروسازان ندارند، افزود: به نظر می رسد در روند پوشش بیمه ای داروها، می بایست از نظرات داروسازان نیز استفاده شود.

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران در ادامه به معضل نقدینگی داروخانه ها اشاره کرد و گفت: این معضل مزمن و آزار دهنده، سال هاست که داروخانه های بخش خصوصی را گرفتار کرده است.

ضیاء با بیان این مطلب که داروخانه ها با نقدینگی که دارند دارو تهیه می کنند، اظهارداشت: ۹۸ درصد کارکرد داروخانه ها با بیمه هاست. از همین رو، وقتی مطالبات با تاخیرهای چند ماهه پرداخت می شود، داروخانه ها گرفتار بحران مالی می شوند و در نتیجه مجبورند وام های با بهره بالای ۲۸ درصد از بانک ها بگیرند.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: