کد خبر: ۹۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۴ - 2016January 13
شفا آنلاین>سلامت>سازمان جهانی بهداشت به یک شرکت کره‌جنوبی به عنوان سومین شرکت تولیدکننده واکسن‌های خوراکی وبا اجازه داد تا برای جبران کمبود شدید و افزایش ذخایر واکسن وبا، تولید این واکسن را افزایش دهد.
به گزازش شفا آنلاین،  سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، این کار به دلیل دوبرابر کردن منابع فعلی واکسن‌های خوراکی انجام گرفته است. سال گذشته تنها تامین‌کننده منابع سازمان شرکت هندی شانتابیوتکنیک بود که 3میلیون واحد واکسن را که برای ایمنی‌بخشی 5/1میلیون نفر کافی بود، تولید کرد.

 کارشناسان عقیده دارند، افزایش منابع تولید واکسن خوراکی وبا اتفاق فرخنده‌ای است که می‌تواند منابع ناکافی سازمان را تعدیل کند.

       سالانه 1/4 – 3/4میلیون نفر در جهان به وبا مبتلا می‌شوند و از این تعداد 142هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند. افزایش منابع واکسن نه تنها دسترسی به واکسن را بهبود می‌بخشد، بلکه باعث کاهش قیمت هر واحد واکسن از 1/80 دلار به 1/45 دلار خواهد شد. سازمان جهانی بهداشت برای اولین بار در سال 2013 ذخایر واکسن وبا را ایجاد کرد و از آن زمان، تعداد واکسنی که توزیع شده است، از مجموع 15 سال گذشته بیشتر بوده است.

 بخش بزرگی از این واکسن‌ها در یک اقدام ایمنی‌بخشی بزرگ در عراق مصرف شد که 2800 مورد ابتلا در آنجا دیده شده بود. بعد از اقدام عراق که در دسامبر سال گذشته پایان یافت، ایمنی‌بخشی در اردوگاه‌های پناهندگان و آوارگان داخلی به‌خصوص در جنگ‌های داخلی سوریه متمرکز بوده است. به گفته سازمان همه‌گیری پایان یافته و نشانی از سرایت آن به سوریه دیده نمی‌شود. AFP
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: