کد خبر: ۹۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۴ - 2016January 13
شفا آنلاین>سلامت>در حال حاضر علاجی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، اما شماری از داروها وجود دارند که می‌توانند به کنترل علائم بیماری کمک کنند.
به گزارش شفا آنلاین،به‌جز داروها، کارهایی وجود دارد که به‌عنوان مراقب یکی از عزیزانتان که به بیماری آلزایمر مبتلا شده است، می‌توانید انجام دهید:

        تا جایی که می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره این بیماری به دست آورید. درباره چالش‌های رفتاری معمولی که بیمار مبتلا به آلزایمر دچار آن می‌شود، مانند افسردگی، هیجان‌زدگی و سرگردانی مطالعه کنید.

        می‌توانید از یک متخصص بهداشت روانی کمک بگیرید تا یک طرح درمانی برای برآورده کردن نیازهای خاص بیمارتان تدوین کند. این برنامه می‌تواند طوری طراحی شود که بیمارتان حس کنترل بر زندگی‌اش را بازیابد و کیفیت زندگی‌اش ارتقا پیدا کند.

در صورت بروز مشکلات روانی مانند افسردگی، پزشک ممکن است داروهایی برای بالا بردن خلق‌وخوی او تجویز کند.

        پیوستن به گروه‌های پشتیبان می‌تواند بسیار سودمند باشد. این گروه‌ها محیطی را فراهم می‌آورند که بیمار در آن راه‌های جدید کنار آمدن با بیماری‌اش را بیاموزد. در این گروه‌ها بیماران و مراقبانشان رویکردهایی که در مواجهه با این بیماری یافته‌اند، برای یکدیگر بازگو می‌کنند. همچنین بیمار با دانستن اینکه تنها او نیست که با این مشکلات مواجه است، قدرت خود را بازمی‌یابد.

        برخی از مشکلات بیمار ممکن است در یک ارتباط یک‌به‌یک با مشاور بهتر حل شوند. بیمار در جلسه‌های مشاوره شخصی می‌تواند احساسات خصوصی‌اش را درباره بیماری‌اش و تاثیری که بر سبک زندگی و روابطش ایجاد کرده است، بیان کند.

تلاش کنید تا محیطی پایدار و آرام برای عزیزتان ایجاد کنید.

به بیمارتان کمک کنید تا عواطفش را بیان کند.

اطمینان حاصل کنید که او برنامه خواب منظمی دارد.HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: