کد خبر: ۹۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۴ - 2016January 11
40درصد ایرانیان از دسترسی به خدمات دندانی محرومند
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت، 40 درصد از مردم را محروم از دسترسی مناسب به خدمات دندانپزشکی دانست و بر لزوم سرمایه‌گذاری و تنظیم بازار در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین : دکتر محمد آقاجانی  درباره آخرین اقدامات وزارت بهداشت برای راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه دندانپزشکی گفت:

درحال حاضر معاونت بهداشت در تلاش است تا شیفت بعد از ظهر درمانگاه‌های شهری و روستایی را برای خدمات دندانپزشکی فعال کند. به طورهمزمان، معاونت درمان نیز برای کلینیک‌های ویژه در سطح شهرها برنامه‌ای با نام کلینیک‌های تخصصی دندانپزشکی در دست اجرا دارد.

وی افزود: ما درحال ساخت 254 کلینیک ویژه تخصصی هستیم و قرار است یک طبقه ازهر کلینیک را به دندانپزشکی اختصاص دهیم. یونیت‌های دندانپزشکی هم از طریق هیئت امنای ارزی خریداری می‌شود و امیدواریم گوشه‌ای از خدمات دندانپزشکی جبران شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه 40 درصد مردم دسترسی مناسبی به خدمات دندانپزشکی ندارند، تصریح کرد: این آمار نشان دهنده یک شکاف عظیم در دسترسی به خدمات دندانپزشکی است و لزوم سرمایه گذاری و تنظیم بازار را برای دسترسی بهتر مردم به این خدمات نشان می‌دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: