کد خبر: ۹۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۴ - 2016January 10
شفا آنلاین>اجتماعی>داوطلبان سپاه صلح می‌گویند، بعد از پایان ماموریت‌هاشان و بازگشتشان از کشورهای خارجی سیستم درمان کهنه و قدیمی وجودشان را نادیده می‌گیرد.
به گزارش شفا آنلاین،  سپاه صلح می‌گوید، اولویت اول آنها سلامت، ایمنی و امنیت داوطلبانشان است، اما گزارشی که اخیرا در اینترنت آمده است، می‌گوید داوطلبان مجروح یا بیمار سپاه صلح که به خانه باز می‌گردند، سال‌ها یا حتی دهه‌ها باید برای درمان مناسب در چمبره کاغذبازی‌های بیمه‌‌های دولتی انتظار بکشند.

       براساس این گزارش که در وب‌سایت سپاه صلح هم منتشر شده است، داستان‌های متنوع و مفصل داوطلبان بازگشته از صحنه‌های بحرانی کشورهای درحال توسعه علاوه بر آنکه زبان حال اثرات سلامت بر کیفیت زندگی داوطلبان است، از حس عمیق کنارماندن این داوطلبان می‌گوید که ماه‌ها و سال‌ها باید منتظر خدمات درمانی در کشور خود باشند.

       مسئولان این سپاه با مصاحبه با داوطلبان بازگشته از ماموریت توانسته‌اند، الگوی یاس و درماندگی را در آنها بیابند. گزارش می‌گوید، آنها گاه چندین دهه است که در کار درمان هستند، اما فکر می‌کنند، مسئولان درک درستی از این سپاه ندارند. بسیاری می‌گویند، آنها درتلاشند تا بتوانند یک نظام بیمه‌ای با سود کم را به راه بیندازند، اما سپاه صلح از این تلاش‌ها حمایت چندانی نکرده است.

سپاه صلح یک برنامه داوطلبانه از سوی دولت ایالات متحده است. از جمله اهداف اعلام‌شده آن فراهم کردن کمک‌های فنی و کمک به مردم غیر‌آمریکایی برای درک فرهنگ آمریکایی و همینطور به مردم آمریکا برای درک فرهنگ مردم کشورهای دیگر. اهداف گروه، بیشتر اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی هستند. داوطلبان سپاه صلح باید شهروند آمریکا با درجه حداقل دیپلم باشند که بعد از دیدن یک دوره آموزش سه‌ماهه برای دو سال کار به کشورهای دیگر می‌روند. Washington Post
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: