کد خبر: ۹۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۴ - 2016January 10
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>چطور می‌توان اتلاف مواد غذایی خانگی را کاهش داد؟ جواب درست را شاید بتوان از درون تحقیقاتی بیرون کشید که برای شناسایی طرح‌های ارتباطاتی و بازاریابی برای کاهش زباله صورت پذیرفته است.
به گزارش شفا آنلاین،مطالعه جدیدی در ژورنال انجمن تحقیقات مصرف‌کننده منتشره شده است که در آن گوستاو پورپینو، از مرکز تحقیقات کشاورزی برزیل، توانسته راه‌حل‌هایی برای این مساله فراهم کند و چارچوبی را برای تحقیقات جهانی بیشتر درباره این مساله اجتماعی و محیط زیستی فراهم آورد. پورپینو تحقیقات پیشین در این باره را با توجه به 24 مقاله کارشناسی شده مورد تجزیه‌وتحلیل قرار داده و داده‌های تجربی از این مطالعه را در خانواده‌های برزیل و ایالات متحده به اجرا درآورد.

 او در مطالعات خود نیاز به بررسی‌های جدید را درباره تغییرات رفتاری و تاثیر طرح‌های ارتباطی کشف کرد. علاوه براین یک روش‌شناسی استاندارد شده را برای اندازه‌گیری میزان اتلاف مواد غذایی لازم دانست. این راه‌ها برای تحقیقات بیشتر می‌تواند موجب سیاست‌های عمومی بهتر و افزایش آگاهی عمومی درباره زباله‌های غذایی شود و بتواند با طرح‌های آموزشی و تغذیه‌ای در قالب دیدگاه‌ها و مطالعات علمی موثرتر عمل کند.

زباله‌های مواد غذایی مصرفی بالاترین تاثیرات محیط زیستی را در زنجیره مواد غذایی دارند و دیگر این مساله فقط مساله کشورهای جهان پردرآمد به شمار نمی‌ورد.

پورپینو در تحقیقات خود به 4 دسته‌بندی زیر دست پیدا می‌کند: 1) گرسنگی و سیری، 2) خرید کردن و غذا خوردن، 3) غذا خوردن بهتر بدون فکر کردن و 4) تحقیقات آینده.

در بخش گرسنگی و سیری او معتقد است به این دستورات عمل کنید: اگر گرسنه نیستید، از غذا خوردن پرهیز کنید. زیرا افزایش قند خون می‌تواند منجر به اضافه وزن شود.

فریب نام غذاهای سالم را نخورید. شما فکر می‌کنید با خوردن غذاهای سالم کمتر احساس سیری می‌کنید.

کمتر درست کنید، کمتر دور بریزید
       استفاده از آینه و ذهن‌آگاهی: استفاده از آینه‌ها در آشپزخانه باعث می‌شود از غذاهای ناسالم پرهیز کنیم. در بخش خرید کردن و غذا درست کردن، چنین پیشنهادهایی ارائه می‌شود:
       بسته‌بندی‌های کوچک غذا که به عنوان بسته شادی (Happy meal) شناخته می‌شود می‌تواند شما را وادار به کم خوردن کند. اسکن‌های مغزی نشان می‌دهد که چگونه جایزه‌های کوچکی که در این بسته‌ها وجود دارد می‌تواند سبب شود با خوردن غذای کمتر احساس شادی داشته باشید.

زمانی که میوه‌ها و آب‌میوه‌ها همراه با غذا استفاده می‌شوند، می‌توانند 11 تا 24 درصد از سهم غذا را به خود اختصاص دهند که رژیم غذایی سالم‌تری به حساب می‌آید.

با دقت مطالعه کنید: خواندن برچسب‌های موادغذایی که در آن کالری مواد غذایی آمده است، می‌تواند از پرخوری جلوگیری کند.

خرد کردن ریزتر: قطعات کوچک‌تر و میزها بزرگ‌تر می‌تواند به خوردن وعده‌های غذایی کوچک‌تر بیانجامد.

راه‌حل‌هایی برای انبار کردن مواد غذایی: اقتصاد رفتاری در نحوه انبار کردن مواد غذایی می‌تواند به خریدهای سالم‌تر منجر شود.

       در بخش غذا خوردن بهتر از بشقاب‌های کوچک استفاده کنید. وقتی بشقاب کوچک‌تر باشد، میزان مصرف 20 تا 25 درصد کاهش می‌یابد. از چنگال بیش از قاشق استفاده کنید، این کار سبب می‌شود احساس کنید، کالری موادی که دریافت می‌کنید، بیشتر است. از پیام‌های منفی اجتناب کنید. «از این کلوچه‌ها نخور» می‌تواند به دوبرابرخوردن از همان کلوچه منجر شود. در عوض از پیام‌هایی استفاده کنید که راهکاری جایگزین را پیشنهاد می‌کند.  eurekalert
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: