کد خبر: ۹۲۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 08
شفا آنلاین>اجتماعی>صالحی امیری: از آسیب‌های جامعه، فقدان نشاط است/ شکاف اخلاقی مثل موریانه ورزش را نابود می‌کند

به گزارش شفا آنلاین،عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: یکی از اصلی ترین ویژگی های پهلوانی فرزانگی است و وجودیت پهلوانی با دادگری است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، نشست تأملی بر ورزش پهلوانی با حضور دکتر صالحی امیری مشاور رئیس جمهور، دکتر احمدی معاون وزارت ورزش، دکتر پورحسن عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و چندی تن از روسای فدراسیون های ورزشی به میزبانی سازمان کتابخانه و اسناد ملی برگزار شد.

بعد از پایان این نشست دکتر صالحی امیری در گفتگو با خبرنگار برنا  با اشاره به اهمیت ورزش پهلوانی اظهار داشت: ورزش نباید در حوزه نیاز ثانویه باشد و باید همه آن را به عنوان یک نیاز اولیه ببینند. ورزش حداقل 10 کارکرد اصلی دارد که یک کارکردش قهرمانی است.

دکتر سیدرضا صالحی امیری در ادامه افزود: جامعه ورزشی یکی از کانال های ورزشی است و توانسته نمادی همچون تختی را به جامعه تحویل بدهد. جامعه باید از روی نمادهای پهلوانی ورزش الگو برداری کند و اگر درست رفتار کنیم می توانیم همیشه نمادهایی مانند تختی را داشته باشیم. نسل سازی و الگوسازی باید به طور جدی در ورزش پیگیری شود و هم تقدیس باید داشته باشیم و هم تندیس.

وی خاطرنشان کرد: نیاز به ورزش باید به عنوان یکی از نیازهای اصلی مانند خوردن و خوابیدن در جامعه معرفی شود و هر خانوار باید در سبد خود ورزش را داشته باشند. برای سلامت جامعه باید به ورزش پرداخته شود و یکی از آسیب های جامعه فقدان نشاط در بین مردم است. فدراسیون ها می توانند در جامعه تولید نشاط کنند. شکاف اخلاقی در ورزش مثل موریانه ورزش را نابود خواهد کرد.

صالحی امیری ادامه داد: اگر ورزش را از جامعه حذف کنیم هر فرد به سمت خودگرایی می رود و ورزش می تواند جمع گرایی را در بین مردم جا بیاندازد. باید سعی کنیم اقتصاد ورزشی را رونق بدهیم و از آن به عنوان یک بحث درآمدزا استفاده کنیم. فدراسیون های ما به جای تکیه بر دولت باید به فکر وارد شدن و ارتباط گرفتن با بخش خصوصی باشند. خیلی ها سعی می کنند چهره ورزش را مخدوش کنند و سیاه نمایی بزرکی را انجام می دهند ولی باید اعلام کنم که انحراف ورزش نسبت به حوزه های دیگر خیلی کمتر است.

در ادامه این جلسه دکتر پورحسن عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در این خصوص اظهار داشت: به طور کلی نگاه بدبینانه ای به اسطوره سازی در کشور داریم و نباید به ورزش پهلوانی به عنوان یک فرد نگاه کنیم. پهلوانی یک منش است و نباید آن را یک واقعه تاریخی بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین ویژگی های پهلوانی فرزانگی است و وجودیت پهلوانی با دادگری است. یک پهلوان واقعی باید بداند که با مردم بودن جایگاه والایی برای آن می سازد.

دکتر عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش نیز در این نشست با توجه به ضرورت ورزش پهلوانی در کشور خواستار تغییر نگاه جامعه به ورزش پهلوانی شد.برنا

برچسب ها: الگوسازی ، جدی ، ورزش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: