کد خبر: ۹۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۴ - 2016January 05
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل بهداشت، درمان و اموربیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه ایدز در سالهای اخیر بر طیف وسیعی از جامعه لطمه های غیرقابل جبرانی وارد کرده است، گفت: مددکاران کمیته امداد آموزش های مقابله با ویروس اچ آی وی را فرامی گیرند.
به گزارش شفا آنلاین، جعفر رحیمی با بیان اینکه برگزاری کارگاه ها آموزشی در فواصل معین و با حضور پزشکان و کارشناسان دفتر برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز(UNAIDS) و مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام می شود، اظهارکرد: در این دوره ها مددکاران کمیته امداد آموزش های لازم را درمورد شناسایی، پیشگیری و درمان بیماری ایدز فرا می گیرند.

وی افزود: کمیته امداد سال گذشته تفاهم نامه ای با هدف تحقق اهداف توسعه هزاره و اهداف ده گانه ایدز( UNAIDS) درجهت به صفر رساندن موارد جدید اچ آی وی، به صفر رساندن تبعیض و به صفر رساندن مرگ های ناشی از ایدز با رویکرد پیشگیری سطح اول (Primary) تهیه و امضاء کرد.
به گفته وی وضعیت همه گیری این بیماری در کشورهمچنان دربین مصرف کنندگان تزریقی موادمخدر با شیوع 3/15 درصدی روبرو است به طوری که بررسی ها از تغییر الگوی انتقال مبتلایان خبر می دهد بنابراین اهمیت توجه به این گروه می توانند در برنامه های کنترل بیماری در جامعه نقش موثری داشته باشد.
مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد افزود: مددکاران کمیته امداد در این کارگاههای آموزشی درجریان وضعیت ایدز در ایران، راه های انتقال ویروس اچ آی وی، رفتارهای مخاطره آمیز در جوانان و گروههای در معرض خطر قرار می گیرند.
رحیمی افزود: متاسفانه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به دلیل عدم اطلاع و آگاهی از نحوه شناسایی، انتقال، پیشگیری و درمان درچند مورد قربانی این بیماری شده اند که ارتقاء سطح دانش و آگاهی مددکاران در مواجه با مبتلایان به ویروس اچ آی وی لازم و ضروری است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: