کد خبر: ۹۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۴ - 2016January 03
شفا آنلاین>سلامت>حوادث پزشکی>پیش از این محققان دریافته بودند که بازیکنان حرفه‌ای فوتبال مستعد بیماری‌های دژنراتیو پیشرفته مانند آنسفالوپاتی مزمن تروماتیک (CTE) هستند که بر اثر ضربه‌های مکرر به ناحیه سر رخ می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین،اخیرا محققان مایو کلینیک در فلوریدا به نکته مهمی پی بردند که اغلب این اختلالات در مردانی یافت می‌شود که در سنین جوانی به صورت آماتور فوتبال، بوکس، کشتی، راگبی و یا بسکتبال بازی می‌کرده‌اند.

       دکتر کوین بینیک، محقق مایو کلینیک می‌گوید: « از هر 3 مردی که مغز آنها را در اختیار کلینیک بررسی کردیم، علائمی از CTE یافت شد. این اختلال تنها پس از مرگ افراد قابل تشخیص است و می‌تواند روی خلق، رفتار و شناخت فرد تاثیر بگذارد. اگر از هر 3 نفری که به صورت غیرحرفه‌ای ورزش‌های پربرخورد فوق را انجام می‌داده‌اند، یک نفر مبتلا به CTE شده باشد، باید هشیار باشیم که چالشی بزرگ پیش رو داریم.»

       اولین بار است که چنین مطالعه‌ای پیرامون میزان وقوع بیماری‌ها در ورزش‌های غیرحرفه‌ای انجام می‌شود. میزان فراوانی این اختلال که در بین ورزشکاران حیرت‌انگیز است، آسیب‌شناسی است که تا کنون به آن پرداخته نشده است.

       دکتر کوین بینیک می‌گوید: «هدف از این مطالعه این نیست که کودکان یا بزرگسالان را نسبت به ورزش دلسرد کنیم. زیرا ما بر این باوریم که ورزش تاثیراتی مثبت روی بدن و ذهن افراد دارد. اما بسیار مهم است که افراد در مورد محافظت از سر خود بسیار محتاط باشند. از آنجا که بیشترین صدمات به سر به هنگام ورزش‌های پربرخورد اتفاق می‌افتد، بهتر است هنگام ورزش از وسایل محافظت سر استفاده و از برخورد سر هنگام ورزش اجتناب شود.»MNT
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: