کد خبر: ۹۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۴ - 2016January 02
شفا آنلاین>سلامت>تیم از پژوهشگران در مکزیک موفق به ارائه روش درمانی جدیدی شده اند که در آن با کمک سیستم ایمنی بدن ، سلول های سرطانی مورد هدف قرار گرفته و نابود می شوند . در این روش ، امکان بازگشت سرطان از بین می رود .

به گزارش شفا آنلاین،بیماری سرطان را می توان یکی از شایع ترین و عمومی ترین عوامل مرگ انسان ها در سراسر جهان دانست که درمان قطعی آن در بسیاری از موارد منوط به شناسائی و آغاز پروسه درمانی در مراحل اولیه رخ دادن بیماری است و در صورت گسترده شدن این بیماری در  بیشتر موارد امکان درمان قطعی وجود نداشته و فرد بیمار از دنیا خواهد رفت .

در این روش درمانی ، سیستم ایمنی بدن به گونه ای برنامه ریزی و آماده می شود که قادر به شناسائی و حذف سلول های سرطانی باقی مانده در بدن بیمار شود .

در این میان باید در نظر داشت که هنوز هیچ روش پیشگیری قطعی برای اجتناب از ابتلا به این بیماری وجود نداشته و از سوی دیگر یکی از مشکلاتی که بیماران و پزشکان در مواجهه با این بیماری با آن رو به رو هستند ، امکان بازگشت سرطان پس از درمان قطعی است .

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده از سوی مقامات بهداشت و درمان کشور مکزیک ، تیمی از پژوهشگران این کشور موفق به ارائه روش درمانی شده اند که از بازگشت سرطان در بیماران پیشگیری کرده و در بسیاری از انواع سرطان کاربرد دارد . این  روش درمانی ، آزمایش های اولیه را با موفقیت پشت سر گذاشته و پژوهشگران در نظر دارند آزمایش ها و مطالعات بالینی خود را در این رابطه آغاز کنند . به گفته پزشکان و دانشمندان این پروژه ، روش درمانی فوق الذکر از طریق تقویت سیستم ایمنی بدن ، آن را وادار به واکنش کرده و به این ترتیب از بازگشت سرطان در بیماران پیشگیری می کند .

در همین رابطه دکتر خوان پابلو مارکز مانریکوئز Dr. Juan Pablo Marquez Manriquez سرپرست این تیم پژوهشی و از اعضای مرکز سرطان سونورا International Cancer Center in Sonora اعلام کرد : " در این روش درمانی ، سیستم ایمنی بدن به گونه ای برنامه ریزی و آماده می شود که قادر به شناسائی و حذف سلول های سرطانی باقی مانده در بدن بیمار شود . سینا پرس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: