کد خبر: ۹۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۴ - 2015December 29
شفا آنلاین>سلامت>میکروب روده سبب سوخت و ساز در بدن شده و این امر می‌تواند چاقی و دیابت را از بین ببرد.
به گزارش شفا آنلاین، روغن زیتون می‌تواند میکروب روده را از بین ببرد و به انسان کمک کرده تا دچار بیماری‌های قلبی و عروقی نگردد به طوری که رژیم‌های غذایی که در آن روغن زیتون به کار برده می‌شود، سبب سلامت بیشتر قلب و رگ‌های آن می‌شود.

براساس این تحقیقات، روغن سرد فشرده زیتون، آب آناناس، سرکه بالزامیک و روغن دانه انگور، میکروب روده موش با ترکیبی به نام DMB هدف قرار داده که با از بین بردنش تصلب شرایین از بین می‌رود و آسیب به بدن موش نمی‌رسد و این رویکرد نشان می‌دهد که کشتن میکروب آترواسکلروز حقایق شگفت‌انگیزی را ایجاد می‌کند.

دکتر استنلی هیزن رییس کلینیک کلیولند گفت: غذاهایی که حاوی DMB که اغلب در رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و درمان DMB با کند کردن سرعت تولید میکروب با ترکیب به نام TMA است به طوری که با هضم مواد مغذی مانند کولین، لسیتین و کارنیتین میکروب TMA به یک مولکول به وسیله بدن انسان تبدیل می‌شود براساس مطالعات هازن TMA با افزایش سکته‌های قلبی مرتبط است و این مواد مغذی در غذاهایی مانند گوشت، زرده تخم مرغ، مرغ و فرآورده‌های لبنی است.

در مطالعه‌ای جدید دانشمندان به این نتیجه رسیدند که رژیم‌های غذایی غنی از کولین یا کارنیتین سطح DMB به طرز قابل قبولی کاهش می‌یابد و آترو اسکرونی بدن سرکوب می‌شود. بیماری‌های قلبی علت اصلی مرگ و میر است به طوری که 610هزار نفر سالانه در آمریکا می‌میرند که از هر 4 نفر یک نفر با آترواسکلروز مرتبط است.

با این حال دانشمندان سعی کرده‌اند سطح TMAO را با امید کاهش خطر بیماری قلبی در سرکوب آنزیم در افراد و تبدیل TMA به TMAO است.

هانری می‌گوید که باکتری‌های روده مقاومت کمتری نسبت به DMB نشان داده و این باکتری‌ها نقش مهم در سوخت و ساز بدن افراد داشته و از بروز چاقی و دیابت کمک شایانی می‌کند، گفتنی است این روش می‌تواند درمان بسیاری از بیماری‌های مزمن که در آن میکروب روده دخیل بوده را به سهولت انجام دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: