کد خبر: ۹۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۴ - 2015December 26
شفا آنلاین>تغذیه>تحقیقات نشان داده است که با حذف قند از برنامه غذایی، سلول‌های سرطانی به حدی گرسنه می‌شوند که از بین می‌روند.
به گزارش شفا آنلاین، در حالی که تمام سلول‌های بدن ما به گلوکز (نوعی قند که به انرژی تبدیل می‌شود) نیاز دارند، سرطان در بدنی که پر از کربوهیدرات‌های ساده است (که در بدن به شکر تبدیل می‌شوند) رشد می‌کند و از قندهایی که از غذاهای فرآوری شده و غذاهای بسیار شیرین می‌آید تغذیه می‌کند.

بهترین کاری که افرادی که از سرطان رنج می‌برند می‌توانند برای سلامتی خود انجام دهند این است که شکر را از برنامه غذایی خود حذف کنند. در واقع قند سوخت سرطان را تامین می‌کند. افرادی که مبتلا به سرطان هستند هرچه بیشتر شکر بخورند، مدت زمان دشوارتری را باید با سرطان مبارزه کنند.

تحقیقات حاکی از این است که می‌توان با کاهش مصرف قند و غذاهای فر‌آوری‌ٔ‌شده سلول‌های سرطانی را گرسنه نگه داشت و از این طریق آن‌ها را از بین برد. در واقع رشد سلول‌ها و تومورهای بدخیم به دلیل سلول‌هایی است که انرژی خود را از آدنوزین تری فسفات تهیه می‌کند که به دلیل تجزیه غیراکسیداتیو  گلوکز‌ها و درواقع همان قند بوجود می‌آید. این فرآیند دقیقا برعکس آن چیزی است که در سلول‌های سالم بوجود می‌آید. سلول‌های سالم و غیر سرطانی انرژی بدن را از طریق تجزیه اکسیداتیو پیروات‌ها تامین می‌کنند.

اگر شکر به بدن نرسد، سلول‌های سرطانی نمی‌توانند در بدن رشد کنند. خوراکی و مواد غذایی همچون کیک‌ها، آب‌نبات‌ها و کلوچه‌ها سرشار از شکر تصفیه‌شده هستند. علاوه بر این، ماست، غلات و حبوبات، گندم، نان غلات کامل و حتی مواد غذایی کم کالری می‌توانند سرشار از قند باشند.

آسان‌ترین راه برای اینکه این شکرهای تصفیه‌شده را از برنامه غذایی خود حذف کنید این است که خریدن غذاهای از پیش بسته‌بندی‌شده و آماده را به‌طور کامل یا حداقل موقتا متوقف کنید. سعی کنید بیشتر از غذاهای خانگی که با کنترل خودتان تهیه شده‌اند استفاده کنید و کمتر به رستوران بروید زیرا در رستوران‌ها برای خوش‌طمع کردن غذاها مقادیر زیاد نمک، شکر و مواد افزودنی به آن‌ها اضافه می‌شود.
برچسب ها: شکر ، سرطان ، گلوکز‌
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: