کد خبر: ۹۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۷ - ۱۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 08
فلوشیپ طب خواب در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- فلوشیپ طب خواب، کمیت، کیفیت و زمان مناسب را از ویژگی های یک خواب خوب برشمرد و درباره اختلال خواب درجوانان نیز هشدارداد.
دکتر میرفرهاد قلعه بندی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: یکی از ویژگی های خواب خوب"کمیت" مناسب است.حال آنکه اکثر انسان های دنیا حدود 6 تا 9 ساعت درطول شت می خوابند.البته در جوامع صنعتی اکثر بزرگسالان 7 ونیم ساعت در روزهای کاری و 8 ونیم ساعت در روزهای آخر هفته می خوابند.

وی افزود: اما به طور کلی این امر یک فرمول و دقت ریاضی ندارد زیرا امکان دارد فردی کمتر از 6ساعت بخوابد اما احساس کند که روز خوب و بدون مشکلی دارد. بنابراین می گوییم او خوابی خوب داشته که روز بعد نیز احساس خوبی داشته باشد.

این روانپزشک اظهارکرد:"کیفیت" خواب یعنی اینکه مراحل مختلف خواب توزیع مناسبی داشته باشند؛ نکته دیگر"زمان" خواب است؛ یعنی زمان یک خواب خوب  به طور تقریبی با روشنایی روز تمام می شود. بنابراین اکثر انسان ها به طور طبیعی حدود 10تا12 شب می خوابند و ساعت 6 تا 8 صبح هم بیدار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این که افراد در طول روز به سادگی خوابشان می برد زیاد خوب نیست؛ در واقع وجود این مشکل واجد تعریفی به نام اختلال در "فاز خواب بیداری" است که شکل های مختلفی دارد.

متخصص اختلالات خواب تصریح کرد: نوع خیلی شایع این اختلال در اغلب جوانان این است که وقتی همه خوا بشان می برد آنها به طور کامل سرحال اند و زمان بیدار شدن دیگران تازه خوابشان می برد .پس اگر قرار باشد این افراد به دلیل الزامات محیطی و اجتماعی  سرکار یا دنبال تحصیل بروند خسته و بی حوصله اند و حتی در کلاس و زمان رانندگی هم چرت می زنند.پس این اتقاق شایع  از مشکلات جدی خواب به شمار می رود، بنابراین برای درمان باید به کلینیک های اختلالات خواب مراجعه شود تادرمان های مناسب ارایه گردد.
وی درپایان خاطرنشان کرد:بدون شک اختلال خواب می تواند زندگی افراد مختلف را فلج کند .بنابراین باید به این مشکل توجه فوری داشت ودرمان مناسب را دردستورکارقرارداد تا شاهد مزمن شدن وعواقب بدتر این اختلال نباشیم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آرش خسروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
0
0
لطفا آدرس وشماره تلفن دکتر رو برامون بفرستید ممنون از لطف شما
مدیر پایگاه باسلام
تلفن مطب
۸۸۹۵۱۶۳۲
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: