کد خبر: ۹۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 20
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با اشاره به تفاهم انجام شده با وزارت دفاع در زمینه ساخت مراکز جامع سرطان، برخی جزییات این تفاهم‌نامه را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم کلنگ‌زنی اولین مرکز جامع سرطان که در بیمارستان رسول اکرم (ص) برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از اینکه در محیط دانشگاهی جمع شده و همزمان چند پروژه را در چند استان کشور برای بیماران مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج با کمک وزارت دفاع آغاز کرده‌اند، گفت: امیدوارم که وزارت دفاع این پروژه‌ها را در زمانی که مقرر شده، به بهره‌برداری برساند.

وی با بیان اینکه سرطان یک بیماری عالم‌گیر است و در ایران نیز در اندام‌ها و ارگان‌های مختلف بدن شاهد آن هستیم، گفت: اما شیوع سرطان در کشور نسبت به کشورهای صنعتی کمتر است. این در حالی است که در سال‌های آتی با مسن شدن جمعیت، میزان شیوع سرطان نیز افزایش یافت، بنابراین از اکنون به فکر آینده باشیم.

وزیر بهداشت افزود: طبق برنامه وزارت بهداشت، 200 مرکز جامع سرطان در کشور ایجاد خواهد شد که در سه سطح شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و درمان‌های پیشرفته‌ای مانند سلول‌درمانی است که در 13 قطب درمانی، آموزشی و پژوهشی کشور و به طبع آن در شهرستان‌ها به تعداد 200 مورد ایجاد خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه خوشحالیم که بخشی از این کار با ورود وزارت دفاع همراه شد و به ما کمک می‌کنند، گفت: وزارت دفاع در اصفهان، مازندران و خراسان و یکی از قطب‌های تهران قبول کردند که به ما کمک کنند و صمیمانه تشکر می‌کنیم که در امور اجتماعی حضور داشته و فعال هستند و بخشی از سرمایه خود را در اختیار وزارت بهداشت و در واقع مردم قرار می‌دهند.

وی همچنین درباره این مراکز گفت: طبعا این مجموعه‌ها با پیشرفته‌ترین استانداردها ساخته و تجهیز خواهند شد و در اختیار همکاران و اساتید در وزارت بهداشت قرار می‌گیرند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما در حوزه نیروی تخصصی انسانی کمبودی در کشور نداریم، گفت: کمبودها در فضای فیزیکی و تجهیزات است.

هاشمی خطاب به وزیر دفاع گفت: خود شما بخشی از این تجهیزات مدرن را وارد کشور کردید که از آن استقبال شده، اما سرمایه ما نیروی تخصصی انسانی است که عالم و مجرب هستند و امیدوارم با این اولین قدم که 1000 میلیارد برای آن مشخص شده، مشوقی برای ساخت بیمارستان‌های جدید باشیم و همچنین شاهد باشیم که مجتمع درمانی در شان مردم و همکاران‌مان ساخته شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در زمینه این تفاهم‌نامه با وزارت دفاع اصرار از سمت دوستان بود و همیشه در هیات دولت مورد سوال بودم که چرا کار با جدیت و نظم نظامیان پیش نمی‌رود، گفت: البته ما دستگاه نظامی نیستیم و کارها را با آرامش انجام می‌دهیم، اما از نظامیان انتظار داریم که با جدیت و نظمی که دارند، این پروژه را در زمان مقرر به اتمام برسانند.

در ادامه این مراسم، دکتر حاج میراسماعیلی رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، با بیان اینکه مجتمع رسول اکرم (ص) یکی از فوق‌تخصصی‌ترین مراکز علمی، آموزشی، درمانی و پژوهشی کشور است، گفت: این مجتمع 200 هیات علمی در تخصص‌ها و فوق‌تخصص‌های مختلف دارد و تنها کمبودی که در اینجا وجود داشت، مرکز جامع درمان سرطان بود که امیدواریم محقق شود تا بتوانیم سرویس و درمان خوبی را در اختیار مردم قرار دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: این بیمارستان تنها مخصوص تهران نیست، بلکه بیماران مختلف از سراسر کشور به اینجا می‌آیند. طرحی برای گسترش بیمارستان داریم که گسترش فضاهای فیزیکی و درمانی است و امیدواریم با تحویل زمین روبه‌روی بیمارستان به دانشگاه بتوانیم بخش‌ها را گسترش دهیم و مشکل کمبود تخت را برای بیماران حل کنیم.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: