کد خبر: ۹۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 20
شفا آنلاین>سلامت> می‌خواهید متابولیسم بدنتان را تندتر کنید و چربی‌هایتان را بسوزانید؟ خیلی خوب است. اولین کاری که انجام می‌دهید چیست؟
به گزارش شفا آنلاین،روزی 3 بار، هر بار نیم ساعت روی تردمیل می‌دوید یا بنا را می‌گذارید بر دراز و نشست رفتن تا چربی‌های شکمتان را آب کنید. دوست دارید بازوهایتان عضلانی شوند؟ بهترین راهی که به نظرتان می‌رسد چیست؟ اینکه روزی 3 نوبت هربار 40 دقیقه دمبل بزنید.

 اینها اشتباهاتی هستند که بسیاری از ما در ورزش خودسرانه و بدون مربی در باشگاه‌های ورزشی و خانه مرتکب می‌شویم که فقط تلف کردن وقت هستند و ما را به نتیجه نمی‌رسانند. پس بهتر است که رایج‌ترین آنها را با هم بشناسیم و به کمک مربی و کارشناس ورزشی، از آنها اجتناب کنیم.

ورزش دادن جداگانه عضلات
       کارهایی مانند دمبل و وزنه زدن که ماهیچه‌های بدن شما را به‌صورت جداگانه و منفرد ورزش می‌دهند، به شما هیچ نتیجه خاصی نمی‌دهند. ورزش دادن یک ماهیچه خاص به‌تنهایی، تعداد کافی از بافت‌های عضلانی را تحریک نمی‌کند تا چربی آنها را از بین ببرد و سطح انرژی شما را آن‌قدر بالا نمی‌برد تا بتوانید کالری بسوزانید.

اگر می‌خواهید ماهیچه‌های کم‌حجم داشته باشید و چربی‌هایتان را بسوزانید، باید هدفمند ورزش کنید. شما باید طوری ورزش کنید که تا جایی که می‌شود ماهیچه‌هایتان را همزمان درگیر کند. چنین ورزش‌هایی به طور چشمگیری شما را سریع‌تر به نتیجه می‌رسانند.

ماشینی ورزش کردن
        ماشین‌های ورزشی تفننی که یک باشگاه ورزشی را برای شما تداعی می‌کنند، برای زمانی خوب هستند که شما کفش‌های قهرمانی‌تان را آویزان کرده‌اید و می‌خواهید قدری استراحت کنید! اما چرا؟ دلیل آن است که یک وسیله ورزشی، به جای بدن شما حرکت می‌کند و حرکات آن را محدود می‌کند. درنتیجه توانایی شما برای به حرکت درآوردن تمامی ماهیچه‌هایتان به میزان زیادی محدود می‌شود. نتیجه چه می‌شود؟

 فعالیت کمتر ماهیچه‌ها و چربی‌سوزی کمتر. علاوه بر این، این دستگاه‌ها باعث می‌شوند به اتصالات استخوانی شما بیش از حد کشش وارد شود و مرتب به این قسمت‌ها آسیب برسد. نکته مهم برای شما که می‌خواهید زود در ورزش کردن به نتیجه برسید، این است که بگذارید بدنتان به طور طبیعی با کمک تمامی اعضایش حرکت کند. به این ترتیب شما می‌توانید سوخت‌وساز بدنتان را به سرعت قابل توجهی افزایش دهید و اندام‌های داخلی‌تان را به حرکت وادارید.

ضربان قلب را به مدت طولانی بالا بردن
       درست است که شما برای کاهش وزن و سوزاندن چربی‌ها به افزایش ضربان قلب نیاز دارید؛ اما برای رسیدن به این منظور، راه‌های درست و غلطی وجود دارد. اگر برای دویدن روی تردمیل هیچ محدودیتی به جز درد مفاصل یا کهنه و زهوار دررفته شدن کفش‌های ورزشی‌تان ندارید، بدانید که زمان زیادی طول می‌کشد تا به نتیجه‌های کم و جزئی برسید.

 بهتر است از مربی‌تان بپرسید بهترین راه برای افزایش ضربان قلبتان چیست تا به این وسیله در نیمی از زمانی که می‌گذارید و بدون وارد آوردن فشارهای غیرضروری به مفاصلتان به نتیجه مطلوب برسید.

دراز و نشست رفتن برای عضلانی کردن شکم
       اگر می‌خواهید شکمتان را عضلانی کنید، انجام ورزش‌های قدیمی شکم مانند دراز و نشست، راه مناسبی نیست. جالب است بدانید انجام هرگونه ورزشی که مستقیماً ماهیچه‌های شکمتان را هدف قرار می‌دهد، آن را عضلانی نمی‌کند. بلکه کلید حل این معما این است که شما چربی‌های انباشته بر روی ماهیچه‌های شکمتان را بسوزانید.

تکرار و باز هم تکرار
       تکرار کردن یک حرکت ورزشی به‌دفعات زیاد، یک راه مطمئن برای توقف سوختن چربی‌ها است.
انسان تمایل دارد خود را به انجام کاری عادت دهد و زمانی که می‌تواند آن را به‌خوبی انجام دهد، دوست دارد آن را مدام تکرار کند. ولی وقتی فعالیت‌های ورزشی تبدیل به عادت می‌شود نتیجه چندان هم مطلوب نیست. اگر می‌خواهید روند پیشروی در رسیدن به اهداف ورزشی‌تان را حفظ کنید و شاهد تغییرات بدنتان باشید، باید مراقب باشید دچار عادت نشوید و حرکات ورزشی‌تان را عوض کنید.

       این نکته را در نظر داشته باشید که بدن شما قدرت فوق‌العاده‌ای در تطبیق دادن خود با حرکات ورزشی جدید و عادت کردن به آنها دارد. بنابراین شما باید به این مهم آگاه باشید که هرچند وقت یک بار باید الگوی ورزشی خود را عوض کنید.

دوره‌های ورزشی بسیار طولانی
       به یاد داشته باشید که طولانی‌تر ورزش کردن، همیشه به معنای بهتر و سریع‌تر نتیجه گرفتن نیست. اگر شما مدت‌هاست در باشگاه ورزشی عضو هستید، اما بدنتان تغییری نمی‌کند، بدانید نمی‌توانید انتظار داشته باشید همین حرکت‌ها را بیشتر و بیشتر انجام دهید و نتیجه متفاوتی بگیرید.

وقتی پای لاغر شدن و متناسب شدن به میان می‌آید، بدن شما به کیفیت و چگونگی حرکات ورزشی بیشتر از کمیت و زیادی آنها واکنش نشان می‌دهد. بنابراین با انجام دادن نصف حرکات ورزشی مناسب، می‌توانید به همان اندازه نتیجه بگیرید. پس حرکات ورزشی قدیمی که به شما نتیجه نمی‌دهند را کنار بگذارید و راه لاغر شدن را با انجام حرکات ورزشی تاثیرگذارتر بیاموزید.maxworkouts
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: