کد خبر: ۹۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 19
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: استعلام اقلام دارویی و احراز صلاحیت بیمه شدگان در دستور کار این سازمان قرار گرفت.
به گزارش شفاآنلاین : محمد جواد کبیری در حاشیه نشست هم اندیشی بررسی الگوی تجویز و مصرف داروها در ایران در سازمان بیمه سلامت افزود: این مسائل در این سازمان بررسی و مشخص شد که برخی از این موارد ، مشمول بازنگری است.
وی خاطرنشان کرد: انجام چنین اقداماتی به طور فی البداهه انجام نمی شود بلکه تدریجی بوده و باید مبتنی بر شواهد و مستندات باشد.

**تشکیل کارگروه های تحلیل هزینه
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با وجود محدودیت منابع ، مسئولان تلاش کرده اند تا زمینه برخورداری عادلانه مردم از داروها را فراهم کنند بنابراین لازم است که به تجویز منطقی آن و همچنین هزینه های آن توجه شود.
کبیری افزود: کارگروه تحلیل هزینه ها در استان ها و همچنین ستاد مرکز فعال شده و طی چند ماه گذشته ، اقدامات خوبی در این زمینه صورت پذیرفته و همپوشانی بیمه ها در کنترل هزینه ها ملموس است.

**تصمیم گیری در خصوصی نسخه الکترونیک منوط به اطلاعات کافی
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در پاسخ به اینکه آیا این سازمان از طرح نسخه الکترونیک حمایت خواهد کرد یا نه، گفت: آنچه موجب بهبود خدمات تجویز دارو شود، حمایت می کنیم.
کبیری افزود: یکی از استراتژی های ما با همکاری سازمان غذا و دارو، تجویز نسخ الکترونیک است که باید همه ابعاد آن بررسی شود.
وی خاطرنشان کرد: کارگروه مشترکی متشکل از سازمان بیمه سلامت، سازمان غذا و دارو و سازمان نظام پزشکی تشکیل شده تا ابعاد نسخه الکترونیک مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
وی تاکید کرد: باید اطلاعات کافی از نسخه الکترونیک داشته باشیم تا در مورد آن تصمیم بگیریم.

**پرداخت مطالبات بیمارستانی در دستور کار
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پرداخت مطالبات بیمارستان ها را در دستور کار قرار دادیم.
کبیری با اشاره به تشکیل جلسه ای در این خصوص با حضور رئیس جمهور در چهارشنبه هفته قبل ، افزود: در این جلسه ابعاد مختلف این مساله مورد بررسی قرا گرفت تا پرداخت ها در حداقل زمان ممکن صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بنا به اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، مطالبات بیمارستانی به طور متوسط تا اواسط اردیبهشت ماه امسال پرداخت شده است؛ مطالبات داروخانه ها در برخی استان ها تا تیرماه و مطالبات مطب های پزشکان تا مرداد ماه پرداخت شده است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پرداخت مطالبات به صندوق های روستایی و کارکنان بهتر بوده و به طور مثال مطالبات پزشک خانواده روستاها تا آبان ماه پرداخت شده است.
کبیری تصریح کرد: پرداخت ها در بیمه همگانی عقب تر بوده و تا اواسط اردیبهشت ماه پرداخت شده است اما باید منابع پیش بینی شده برای پرداخت مطالبات در اختیار بیمه سلامت قرار گیرد .
وی تاکید کرد: باید در اسرع وقت ، تعهدات خود را پرداخت کنیم.

**نقش بیمه در مصرف منطقی داروها
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه به تنهایی نمی تواند در مصرف منطقی دارو نقش داشته باشد بلکه این مساله ، کاری چندبخشی مرتبط با سیاست های وزارت بهداشت، آگاهی مردم، ارائه دهندگان خدمات پزشکی و بیمه ها است.
کبیری تاکید کرد: در فرایند تجویز و مصرف منطقی دارو نیازمند کار فرهنگی و علمی هستیم؛ سیاست های اتخاذ شده در زمینه داروها باید به ارائه دهندگان خدمات ، انجمن های علمی و بهبود کیفیت واحدهای تولیدی ، توجه داشته باشد .
وی خاطرنشان کرد: باید به اثربخشی ، کارآیی ، قیمت گذاری و اصل دسترسی در مساله داروها توجه داشت ؛ مصرف منطقی دارو به معنای کم مصرف کردن نیست بلکه به معنای درست مصرف کردن است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: این سازمان تلاش دارد با اطلاع رسانی و توانمندسازی مردم، آنان را به سمت مصرف منطقی دارو هدایت کند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: