کد خبر: ۸۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 18
شفا آنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان انتقال خون ضمن تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه تهیه ملزومات انتقال خون، از سرمایه‌گذاری دو شرکت برای تولید کیسه‌های خون در کشور خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی اکبر پورفتح‌الله درباره ظرفیت‌های انتقال خون برای سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: یکی از برنامه‌های سازمان انتقال خون تکیه بر تامین ملزومات انتقال خون در کشور و در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به فرصت ایجاد شده در کشور مبنی بر امکان ورود سرمایه خارجی، افزود: باید از این فرصتی که در کشور ایجاد شده، استفاده کرد و سرمایه‌گذاری لازم برای تهیه تجهیزات و ملزومات انتقال خون صورت گیرد. بر این اساس ما امیدواریم در روزهای آینده شاهد اخبار خوبی در حوزه تجهیزات و ملزومات مورد نیاز انتقال خون باشیم.

پورفتح‌الله از آغاز سرمایه‌گذاری دو شرکت بزرگ و معتبر در زمینه کار تولید کیسه خون در کشور خبر داد و گفت: به زودی این اتفاق می‌افتد. البته هدف و نگاه آنها از این سرمایه‌گذاری، نه تنها بازار ایران بلکه بازار منطقه‌ای است. بنابراین حجم سرمایه‌گذاری به میزانی است که علاوه بر نیاز داخل کشور، نیاز 400 میلیون نفری منطقه را نیز تامین کند.

پیش از این مدیر عامل سازمان انتقال خون  گفته بود که درباره تولید کیسه‌های خون با کشورهای فرانسه و کره مذاکراتی داشته‌ایم و برنامه اجرایی آن را تنظیم کرده‌ایم تا با ورود بخش خصوصی ایران به این موضوع بتوانیم تولید کیسه‌های خون را در کشور آغاز کنیم.

پورفتح‌الله همچنین اظهار کرد: درباره صنعت پلاسما نیز اقداماتی را در زمینه جلب مشارکت بخش خصوصی برای ایجاد پالایشگاه خون در کشور پیگیری می‌کنیم. در این راستا کنسرسیوم‌هایی در حال تشکیل است و امیدواریم در آینده شاهد این باشیم که دو پالایشگاه با ظرفیت 450 هزار لیتری در کشور با مشارکت و سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در کشور ایجاد شود.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: