کد خبر: ۸۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 17
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت که به جز فاکتور 8 سایر داروهای مشتق از پلاسما با پلاسمای ایرانی و در داخل کشور تولید خواهند داشت.
به گزارش شفا آنلاین، علی اکبر پور فتح الله امروز ( پنجشنبه ) در آیین اختتامیه سومین کنگره بین المللی طب انتقال خون در تالار خلیج فارس پژوهشکده نیرو افزود: به جز فاکتور 8 در بقیه فاکتورهای انعقادی خون در داخل کشور به خودکفایی رسیده ایم و می توانیم با پلاسمای ایرانی محصولات مورد نیاز خود را تهیه و تولید کنیم که به زودی دستورالعمل آن از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ خواهد شد.
مدیرعامل سازمان انتقال خون توضیح داد: ما سالانه 400 هزار لیتر پلاسما را تهیه و به خارج کشور می فرستیم تا تبدیل به محصول شود و به کشور برگردد اما در زمان حاضر با قاطعیت اعلام می کنیم که جمهوری اسلامی ایران در زمینه جمع آوری پلاسما در میان کشورهای در حال توسعه تنها کشوری است که دانش جمع آوری پلاسما را دارد.
پورفتح الله ادامه داد: ما در زمینه خون و فرآورده های خونی یک سابقه 40 ساله داریم که در میان کشورهای در حال توسعه یک سابقه کم نظیر است.
وی در مورد فعالیت موسسه آموزش عالی طب انتقال خون گفت: این موسسه در زمینه طب انتقال خون رویکردی تخصصی و دانش بنیان دارد.این موسسه با بانک های خونی بیمارستان ها در حال ارتباط است.
وی گفت: سرویس انتقال خون بیمارستان ها خدماتی از جمله حمایت بر مصرف و مطالعات مبتنی بر شواهد مصرف خون و فرآورده های خونی را انجام می دهند که این نظارت بر بانک های خون بیمارستانی و سرویس های انتقال خون آنها از سوی سازمان انتقال خون صورت می گیرد.
سومین کنگره بین المللی طب انتقال خون از روز سه شنبه( 24 آذر ماه ) با بررسی چالش های جهانی طب انتقال خون و با شعار استفاده مبتنی بر شواهد از خون، محصولات خونی و داروهای مشتق از پلاسما با حضور کارشناسان داخلی و خارجی آغاز شد.
این کنگره عصر امروز به کار خود پایان داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: