کد خبر: ۸۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 18
شفا آنلاین>سلامت>آب مروارید یا cataract نوعی بیماری چشمی است که با تار شدن عدسی چشم آغاز شده و با افزایش تیرگی و کدر شدن عدسی، بینایی چشم مبتلا را مختل می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین،  این بیماری که به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد در زمان مناسب با یک  جراحی ساده برطرف می‌شود.آب مروارید گاهی مادرزادی است و هرگونه  تأخیر در درمان آن می‌تواند بینایی  کودک را با مشکلات بسیاری مواجه کند.

عضو کمیته علمی اطفال و استرابیسم بیست و پنجمین کنگره سالانه انجمن چشم پزشکی ایران می‌گوید: آب مروارید مادرزادی در کشورهای پیشرفته دنیا و حتی کشورهای منطقه در یک تا سه ماهگی شناسایی شده و بسرعت با عمل جراحی درمان می‌شود در حالی‌که متأسفانه متوسط سن این عمل در کشور ما 3 سالگی است که این تأخیر در درمان باعث از بین رفتن بینایی چشم مبتلا و دید سه بعدی در کودکان می‌شود.

دکتر ژاله رجوی در ادامه می‌افزاید: کدورت ناشی از آب مروارید مادرزادی در پشت قرنیه چشم کودک به‌وجود می‌آید و ممکن است تا مدت‌ها دیده نشود.

در حقیقت این عارضه تنها با معاینات تخصصی چشم پزشکی قابل تشخیص است.از این رو غربالگری کاتاراکت مادرزادی معاینه ته چشم نوزادان در هنگام تولد یکی از راه‌های مناسب و در عین حال آسان برای شناسایی مبتلایان به این بیماری است. دکتر رجوی با تأکید بر مراجعات به موقع کودکان به چشم پزشک توصیه می‌کند: والدین حتماً معاینات تخصصی چشم نوزاد در بدو تولد را جدی بگیرند.
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: