کد خبر: ۸۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 15
شفا آنلاین>سلامت>محققان با مطالعه‌ی 27 نوع آنزیم انسانی و آزمایش آن ها روی 24 هدف دارویی، پی به فواید این آنزیم ها برده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،برخی پروتئین‌ها نظیر آنزیم‌ها دارای کاربردهای دارویی هستند. اخیراً دانشمندان لیستی از چنین پروتئین‌هایی تهیه کرده و آزمایش آنها روی سلول‌ها و موش‌های مهندسی شده اقدام به کشف خواص دارویی آن ها کردند. نتایج اولیه این تست‌ها حکایت از اثربخشی این نانوزیست مواد روی سلامت انسان دارد.

تیمی از محققان صنعت و دانشگاه با درک این که ممکن است آنزیم‌ها توانایی درمان بیماری‌ها در ظرفیت‌های ناشناخته دیگر را داشته باشند. به یافته‌های جدیدی دست پیدا کرده‌اند. اکتشافی درباره‌ی یک آنزیم که تصور می‌شد تنها با تجزیه کلاژن مرتبط است، ممکن است به روش‌های درمانی جدید برای برای آسم و بیماری‌های تنفسی دیگر منجر شود.

آنزیم‌ها تسریع کننده‌های زیستی هستند و باعث سهولت انجام واکنش‌های شیمیایی می‌شوند.

بسیاری از آنزیم‌ها نظیر پروتئاز که به تجزیه پروتئین‌ها کمک می‌کند ،به خوبی شناسایی شده‌اند و نقش مقدماتی آنها در کل به خوبی درک شده است، برای مثال این موضوع به خوبی روشن است که این آنزیم در بافت‌های متصل کننده انسان‌ها و سایر پستانداران یافت می‌شود. همچنین در تجزیه کلاژن از طریق شکافتن پیوندهای شیمیایی کمک می‌کند.

این در حالی است که هزینه‌ی بالا و چالش‌های فنی ساخت آنزیم‌های جدید برای درمان بیماری، دانشمندان را وادار می‌سازد تا برای آنزیم‌هایی که قبلاً شناخته شده‌اند، کاربردهای جدیدی جست و جو کنند.

برای این مطالعه محققان لیستی از 27 پروتئاز یا آنزیم انسانی شناخته شده ایجاد کرده‌اند و به کمک فن‌آوری توسعه داده‌اند. هر کدام از آنها را بر روی 24 هدف دارویی پروتئینی آزمایش کردند. آنها دریافتند پروتئاز ام ام پس 8 قادر است مولکولی را مسدود کند که در آسم، آماس پوست و بیماری‌های التهابی نقش کلیدی دارد.

برچسب ها: دانشمندان ، آسم ، آنزیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: